Sökning: "Grafiska designer"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden Grafiska designer.

  1. 1. FÄRGPERCEPTION I KARAKTÄRSDESIGN : En undersökning om färgens vikt i intrycket av en karaktärs personlighet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Lisa Larsson; [2023]
    Nyckelord :Färgteori; Färgperception; Karaktärsdesign; Gestaltteori;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka om färg är ett viktigt verktyg, för förmedlingen av spelkaraktärers personligheter, för grafiska designer. Detta undersöktes med en studie om hur stor effekt färg har på första intrycket av 2D karaktärers personligheter. Tankarna och teorierna bakom arbetet har baserats på Solomon E. LÄS MER

  2. 2. Flexiblare studiestöd för arbetande studenter

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Viktoria Wistemar; [2021]
    Nyckelord :Studiestöd; CSN; Tjänstedesign;

    Sammanfattning : Många studenter som arbetar på sidan om sina studier känner sig otrygga då de har svårt att veta vad de tjänar och planera sitt arbete. Dagens studiestödssystem är inte anpassat för dessa kunder och informationen som finns är inte lätt att förstå. Marknadsanalysen visar att det finns flera andra alternativa vägar att gå. LÄS MER

  3. 3. Hur hittade du till Musette? : En fallstudie om vägen till den lojala kunden

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Jennica Magnusson; [2021]
    Nyckelord :Gemenskap; Grafiskdesign; Kapital; Marknadsföring; Retorik; SD-logik; Word-of-Mouth;

    Sammanfattning : Studiens huvudområde är marknadsföring genom skapandet av gemenskap och spridning genom Word of Mouth (WoM). Att vara medveten om detta område som grafisk designer kan underbygga träffsäkerheten i den grafiska delen av marknadsföring och kommunikation. LÄS MER

  4. 4. Design i det digitala samhället: : En analys av tillgänglighetsanpassning för synnedsatta i Tv-spel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :David Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Digitalt utanförskap. Grafisk design. Funktionshinder. Tillgänglighetsanpassning. Tv-spel. Synnedsättning.;

    Sammanfattning : I denna uppsats analyseras TV-spel från år 2020 utifrån ett tillgänglighetsperspektiv gentemot synnedsatta. Detta för att se hur TV-spelsindustrin hanterar tillgänglighetsanpassning för synnedsatta och för att kunna identifiera de viktigaste funktionerna och designvalen inom området. LÄS MER

  5. 5. Bättre brädspel : En utforskande fallstudie om hur slutanvändaren kan integreras i den grafiska formgivningens skapandeprocess av ett brädspel och vilka utmaningar detta medför

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Jennie Bengtsson; [2021]
    Nyckelord :participant observation; graphic design; board game design; end-user; design methods; prototyping; deltagande observation; grafisk design; brädspelsdesign; slutanvändare; designmetoder; speltestning; prototyper;

    Sammanfattning : En grafisk designer är van att arbeta i en klassisk rak metod, och skapa sina designlösningar med tanke på användaren i tron om att de är experter på att visuellt kommunicera. Samhället kräver dock mer hållbara och användbara produkter och tjänster, vilket tyder på att slutanvändarintegrering kan vara en lösning som ger bred feedback på en potentiell lösningsmetod. LÄS MER