Sökning: "Grand strategy"

Visar resultat 21 - 25 av 43 uppsatser innehållade orden Grand strategy.

  1. 21. Analyse des deux traductions françaises du roman Solstorm d’Åsa Larsson

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Franska

    Författare :Hugo Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Åsa Larsson; polar; traduction; retraduction; Horreur Boréale; Les nouveaux prophètes; hypothèse de Berman;

    Sammanfattning : L’auteure suédoise Åsa Larsson a eu un grand succès en France avec ses polars avec le personnage principal Rebecka Martinsson, contribuant à la compréhension interculturelle entre la France et la Suède pendant les dernières 15 années. La première oeuvre dans la série de Rebecka Martinsson, Solstorm, a été traduite en français pour la première fois en 2006 sous le titre Horreur Boréale, et retraduite en 2020 sous le titre Les nouveaux prophètes. LÄS MER

  2. 22. Making the Game Wiki Obsolete : Improving Approachability in Grand Strategy Games

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Timmy Eklund; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to explore and investigate the possibility of improvements in approachability and player retention, in Grand Strategy games. This is important for game developers to be able to develop games more suited to a wider audience. LÄS MER

  3. 23. Skillnadernas begränsning : En studie i skillnadernas betydelse för fördjupat svenskt-norskt militärt samarbete

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Gustav Christoffersson; Niklas Sundelin; [2020]
    Nyckelord :Grand strategy; security policy; Norway; Sweden; defence cooperation; military cooperation; EU; NATO; UN; transatlantic link; NORDEFCO; Säkerhetspolitik; säkerhetsstrategi; Norge; Sverige; försvarssamarbete; militärt samarbete; Försvarsmakten; EU; Nato; transatlantiska länken; Nordefco;

    Sammanfattning : Den säkerhetspolitiska situationen i Norden var under kalla kriget låst i kampen mellan öst och väst. Detta innebar att respektive lands möjligheter att fritt välja säkerhetsstrategi var begränsad. Först efter slutet på kalla kriget öppnade sig denna möjlighet och länderna kunde även se sig om efter nya samarbeten och partners. LÄS MER

  4. 24. Student Perspectives of Social Media Brands: Facebook and Instagram : Factors Influencing Brand Success

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amanda Johnsson Östergren; Linnea Alldrin; [2019]
    Nyckelord :Brand; Brand Identity; Brand Image; Brand Personality; Brand Perception; Brand Strategy; Brand Value; Brand Equity; User Image; Consumers; Factors of Success; Influence; Social Network; Social Media; Students.;

    Sammanfattning : Branding is an influential aspect a company can have to gain the attention of their customers. It is often said that, “Your brand is your promise to your customer”, because the brand is a confirmation that the product or service you are selling matches the expectations of the customer and their wants or needs (Grosdidier, 2012). LÄS MER

  5. 25. Gemensamt mål eller gemensamma medel? : En komparativ textanalys av svensk och finsk säkerhetsstrategi efter kalla krigets slut och dess konsekvenser för det svensk-finska försvarssamarbetet.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Linus Anderssson; Fredrik Karlberg; [2019]
    Nyckelord :grand strategy; security policy; Finland; Sweden; cold war; military cooperation; EU; NATO; UN; transatlantic link; militarily non-aligned; säkerhetspolitik; säkerhetsstrategi; vidgat säkerhetsbegrepp Finland; Sverige; kalla kriget; militärt samarbete; Försvarsmakten; EU; Nato; FN; transatlantiska länken; militärt alliansfritt;

    Sammanfattning : COMMON ENDS OR COMMON MEANS? The Cold War is over and Sweden and Finland are starting to deal with the new security enviroment that has emerged. Grand Strategy in both countries is changing to meet the new Europe and surroundings. LÄS MER