Sökning: "Grocery retailing"
Visar resultat 11 - 15 av 57 uppsatser innehållade orden Grocery retailing.
11. Dynamics in the Swedish Grocery Retail Industry : The current landscape, challenges and levers in distribution for Swedish grocery retailers
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : There is a significant transformation taking place in today’s retail landscape with the increasing adoption of digital technologies in society. Customers are finding new purchasing habits and retailers are exploring different channels to serve customers in. LÄS MER
12. Beslutsfattande i ny skepnad
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The pace of which the online grocery channel is growing suggests that it is no longer sufficient to understand consumer behavior in the context of a traditional brick and mortar store. It is instead becoming increasingly important to understand how consumers behave and make decisions in a digital setting. LÄS MER
13. Att lyckas på landsbygden : Marknadsvillkor och marknadsföringsbeslut i dagligvarubutiker
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Förändrade marknadsvillkor för landsbygden med minskande befolkningsmängd och ökande konkurrens från fysiska och digitala aktörer har lett till att var femte dagligvarubutik på den tätortsnära landsbygden har försvunnit det senaste decenniet. För att möta förändringen ställs det högre krav på butikernas marknadsföring för att nå lönsamhet. LÄS MER
14. Go with the flow!
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : With the growth of e-commerce, companies are using different online advertising efforts in order to attract consumers and entice them to buy their products. However, despite huge investments made in online advertisement, little is known about its impact on consumers' perceptions. LÄS MER
15. The Impact of Promotions on Store Visits: A Counterfactual Approach
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statistiska institutionenSammanfattning : This thesis empirically quantifies the impact of promotions on store visits in the Swedish grocery retailing sector with nationally representative panel data on household purchases of ground coffee. Using the potential outcomes framework, the impact is calculated as the difference between outcomes with promotion and their counterfactuals estimated with two regression models. LÄS MER