Sökning: "Grocery retailing"

Visar resultat 11 - 15 av 57 uppsatser innehållade orden Grocery retailing.

  1. 11. Dynamics in the Swedish Grocery Retail Industry : The current landscape, challenges and levers in distribution for Swedish grocery retailers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Erhan Kayhan; Leo Rönnbäck; [2019]
    Nyckelord :Grocery retail; E-grocery; E-commerce; Distribution channels; Distribution challenges; Omni-channel; Brick and mortar; Click and Collect; Home Delivery; Dagligvaruhandel; E-dagligvaruhandel; E-handel; Distributionskanaler; Distributionsutmaningar; Omni-channel; Fysiska butiker; Click and Collect; Hemleverans;

    Sammanfattning : There is a significant transformation taking place in today’s retail landscape with the increasing adoption of digital technologies in society. Customers are finding new purchasing habits and retailers are exploring different channels to serve customers in. LÄS MER

  2. 12. Beslutsfattande i ny skepnad

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Tanja Gandrup; Matilda Forsén; [2019]
    Nyckelord :Consumer decision-making; Choice tactics; Online shopping; Consumer behavior; Grocery shopping;

    Sammanfattning : The pace of which the online grocery channel is growing suggests that it is no longer sufficient to understand consumer behavior in the context of a traditional brick and mortar store. It is instead becoming increasingly important to understand how consumers behave and make decisions in a digital setting. LÄS MER

  3. 13. Att lyckas på landsbygden : Marknadsvillkor och marknadsföringsbeslut i dagligvarubutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Jenny Ivarsson; Pauline Ljungquist; [2019]
    Nyckelord :competition; marketing mix; performance; retail grocery store; countryside; rural area; inshopping; outshopping; konkurrens; marknadsmix; ekonomisk prestation; dagligvaruhandel; landsbygd; inshopping; outshopping;

    Sammanfattning : Förändrade marknadsvillkor för landsbygden med minskande befolkningsmängd och ökande konkurrens från fysiska och digitala aktörer har lett till att var femte dagligvarubutik på den tätortsnära landsbygden har försvunnit det senaste decenniet. För att möta förändringen ställs det högre krav på butikernas marknadsföring för att nå lönsamhet. LÄS MER

  4. 14. Go with the flow!

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Carin Korsgren; Ebba-Fredrika Forssberg; [2018]
    Nyckelord :e-commerce; online advertising; online grocery stores; retailing; attitude;

    Sammanfattning : With the growth of e-commerce, companies are using different online advertising efforts in order to attract consumers and entice them to buy their products. However, despite huge investments made in online advertisement, little is known about its impact on consumers' perceptions. LÄS MER

  5. 15. The Impact of Promotions on Store Visits: A Counterfactual Approach

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statistiska institutionen

    Författare :Joel Persson; [2018]
    Nyckelord :Promotion; potential outcomes; counterfactual analysis; treatment effects; panel data econometrics; spatio-temporal; Mathematics and Statistics; Business and Economics;

    Sammanfattning : This thesis empirically quantifies the impact of promotions on store visits in the Swedish grocery retailing sector with nationally representative panel data on household purchases of ground coffee. Using the potential outcomes framework, the impact is calculated as the difference between outcomes with promotion and their counterfactuals estimated with two regression models. LÄS MER