Sökning: "Högt och lågt"
Visar resultat 1 - 5 av 451 uppsatser innehållade orden Högt och lågt.
1. Hur påverkas lipidnivåerna av ägg vid diabetes typ 2, prediabetes och metabolt syndrom? En systematisk litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för medicinSammanfattning : Syfte: Att en kost rik på mättat fett har en negativ inverkan på blodlipider har länge varit klarlagt. Däremot råder delade åsikter om effekterna av kolesterolintag på lipidnivåer hos personer med blodlipidrubbningar. Många kolesterolrika livsmedel innehåller också en stor andel mättat fett. LÄS MER
2. Distansarbete hos offentliga tjänstemän : en kvalitativ studie om motivation och engagemang hos offentliga tjänstemän
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Offentliga tjänstemän företräder förvaltningarna/myndigheterna de arbetar på och har ett ansvar för att upprätthålla ett högt förtroende hos allmänheten. Sedan distansarbete ökat i de offentliga förvaltningarna/myndigheterna upplever en del chefer att det blir svårare att leda, att deras insyn i personalens prestationer minskat. LÄS MER
3. Social klass och förtroende för public service : En kvantitativ studie om lågt förtroende för nyhetsrapporteringen i Sveriges Radio och Sveriges Television.
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Tillgången till opartisk information är av stor vikt för demokratiska samhällen. Där fyller public service-kanalernas nyhetsrapportering en viktig roll. LÄS MER
4. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER
5. EFFEKTEN AV STYRKE- OCH/ELLER STABILITETSTRÄNING PÅ SMÄRTA VID HYPERMOBILITETSSPEKTRUMSTÖRNING En systematisk översikt
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : Bakgrund: Hypermobilitetsspektrumstörning (HSD) är ett tillstånd som inkluderar olika typer av överrörlighet med led-och muskelsmärta som det primära symtomet. Även om tillståndet inte går att bota, kan symtomen över tid minska, försvinna eller öka. LÄS MER