Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. En retrospektiv studie av elitgolfspelares upplevelser av karriärövergången från junior till senior

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Otto Carlsson; Helene Emond; [2021]
    Nyckelord :Transition junior to senior; golf; demands; resources; barriers; coping strategies; Övergång junior till senior; golf; krav; resurser; barriärer; copingstrategier;

    Sammanfattning : The career transition from junior to senior (JST) is described as the most difficult step during an athlete's career, and it is a critical step that many athletes fail to get through (Stambulova, 2009). Stambulova also highlights in her study that a team athlete's experiences of career transitions can be influenced by teammates. LÄS MER

  2. 2. Distriktssköterskors erfarenheter av läkemedelsförskrivning inom primärvården : En systematisk litteraturstudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Hälsohögskolan

    Författare :Karin Hjalmar; Heléne Johansson; [2020]
    Nyckelord :Education; job satisfaction; nurse; nurse prescribing; professional competence; systematic literature review; Arbetstillfredsställelse; förskrivningsrätt; sjuksköterska; systematisk litteraturstudie; utbildning; yrkeskompetens;

    Sammanfattning : Bakgrund: Distriktssköterskan har en central roll i primärvården med sin specialistkompetens och rätten att kunna förskriva läkemedel. För detta krävs både utbildning och erfarenhet. Klinisk bedömningsförmåga utvecklas gradvis ju mer kompetent och erfaren en sjuksköterska blir. LÄS MER

  3. 3. Får jag också vara med? : En studie om hur pedagoger framställer barns delaktighet i dokumentationsarbetet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Frida Johnsson; Helene Braun; [2016]
    Nyckelord :Barns delaktighet; dokumentationsarbete; fokusgruppsamtal; förhållningssätt; pedagog; socialkonstruktionism;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur förskolepedagoger i samtal med varandraframställer dokumentationen som görs i verksamheten och barns delaktighet idokumentationsarbetet. Två fokusgruppsamtal genomfördes tillsammans med pedagoger fråntvå förskolor, där ljudupptagning användes för att samla in det empiriska materialet. LÄS MER