Sökning: "Hkr förskola digital"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Hkr förskola digital.

  1. 1. Användning av digitala verktyg inom fritidshemmet : En kvalitativ studie om integrering och motivering

    M1-uppsats, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för utbildningsvetenskap inriktning fritidshem och förskola

    Författare :Rasmus Mårtensson; Simon Andréasson; [2021]
    Nyckelord :Media violence; Digitala verktyg; Digitala miljöer; Relationer; Vila; Digitalisering;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur digitala verktyg inom IKT används i fritidshemmet. Sett utifrån frågeställningen så kan vi se ett problem med att styrdokumenten utifrån dess skriftliga form är oerhört abstrakta och tolkningsbara. LÄS MER

  2. 2. Vi ska, vi vill, vi kan : en studie om hur förskolans personal anser sig arbeta med de digitala verktygen som komplement till undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Fanny Bergqvist; Kamilla Fonsmar Björk; [2021]
    Nyckelord :Digitala verktyg; förskola; lärande; komplement; undervisning;

    Sammanfattning : Bakgrund: I den nyligen reviderade läroplanen för förskolan (2019) förtydligades nya riktlinjer i förskoleverksamhet gällande användning av digital teknik och det slås fast att förskolans uppdrag är att verksamhetens arbete med digitala verktyg förblir kontinuerligt och ett komplement till ordinarie undervisningsmetoder. Digitala verktyg blir ett allt vanligare hjälpmedel inom förskolan och förskolan har en viktig roll när det gäller att förbereda barnen för det moderna samhället. LÄS MER

  3. 3. Digital kompetens i förskolan- Men hur? : förskollärares förhållningssätt till digitala verktyg

    M1-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Nettan Bodin; Therese Sigurdsson; [2020]
    Nyckelord :Digital kompetens; digitala verktyg; förskola; förskollärare; IKT;

    Sammanfattning : Den här studien har som syfte att undersöka förskollärares förhållningssätt till digitala verktyg. Vi tittar på vilken kompetens som finns bland förskollärare och hur de arbetar med digitala verktyg. LÄS MER

  4. 4. Att stödja alla barns lek och lekandet i förskolan ur ett specialpedagogiskt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Eva Svanerud; [2020]
    Nyckelord :Preschool; play; teaching; preschool teacher; special educator; principal; collaboration; children with special needs; social interaction; Förskola; lek; undervisning; förskollärare; specialpedagog; rektor; samverkan; barn i behov av särskilt stöd; socialt samspel;

    Sammanfattning : Bakgrunden till denna studie är att undersöka och kritiskt granska synen på lek och vilket handlande det kan generera. Särskilt avser studien undersöka hur förskollärare, specialpedagoger och rektorer ser på förskollärares handlande samt hur den specialpedagogiska rollen beskrivs i relation till förskollärares handlande och barns lek. LÄS MER

  5. 5. Förskollärarnas berättelser kring deras arbetssätt med digitala verktyg : Utifrån lärandeappen Polyglutt- förskola

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Matea Markić; Jelena Milošević; [2019]
    Nyckelord :Språkutveckling; Digitala verktyg; Lärplatta; Pedagog; Lärmiljö; Material;

    Sammanfattning : Detta examensarbete syftar till att undersöka förskollärarnas arbetssätt kring digitala verktyg i förskolans verksamhet i syfte att främja barns språkutveckling. Undersökningen använder sig av en kvalitativ metod som motsvarar småskalig forskning. LÄS MER