Sökning: "Hotel Industry"
Visar resultat 31 - 35 av 249 uppsatser innehållade orden Hotel Industry.
31. Konsten att skapa en stamgäst
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka house of brands-strategin för varumärken inom hotellbranschen, samt att förstå de relationsbyggande strategierna bakom uppbyggnaden och kommunikationen av varumärkena. För att uppnå syftet med studien genomfördes en fallstudie med sju semistrukturerade intervjuer inom hotellgruppen ESS Group. LÄS MER
32. Reaching the Service Recovery Paradox : Using the Anchoring Effect to Reduce Required Monetary Compensation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Aim: When service failures occur, companies must use service recovery actions to recover customer satisfaction. The service recovery paradox refers to the paradox which occurs when a customer is more satisfied after successful service recovery, than they would have been if no failure had occurred. LÄS MER
33. Krishantering i hotellbranschen : Hotellbranschens utmaningar under Covid-19-pandemin i Sverige
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Denna forskningsstudie undersöker de utmaningar som hotell i Sverige har stått inför på grund av Covid-19-pandemin. Närmare bestämt analyserar studien hur dessa hotell reagerade på krisen. Det råder ingen tvekan om att pandemin har drabbat den globala turistsektorn väldigt kraftigt. LÄS MER
34. Sustainable Business Models and their Practices - An explorative study through the lens of Practice Theory in the Hotel Industry
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Due to the serious problem of greenhouse gas emissions in our atmosphere driving global warming, the need for sustainable initiatives has become an imperative for companies which leads to the necessity of operating sustainably. However, to avoid taking a weak approach to sustainability, it is imperative for companies to carry out a transition involving all three dimensions (environmental, economic, and social) of sustainability across the organization. LÄS MER
35. Webbdesign som väcker känslor : Ett verktyg för hotellwebbplatser för att påverka kundrelationer med Generation Z
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Webbplatser har idag mindre än en sekund på sig att göra ett visuellt intryck innan besökaren riskerar att gå vidare till en annan webbplats. I hotellbranschen där kundrelationer är högt värderat och det fysiska mötet i många fall har bytts ut mot hotellets webbplats spelar det visuella intrycket en viktig roll. LÄS MER