Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Gruppundervisning i piano Erfarenheter hos kinesiska och svenska lärare

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Caoyuan Niu; [2020-01-07]
    Nyckelord :Pianoundervisning; pianogruppundervisning; digitalt piano; smartpiano;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att analysera undervisningen i pianogrupplektioner ur kinesiska och svenska pianopedagogers perspektiv för att begripa fördelarna och nackdelarna med gruppundervisningsmetoderna och lärarnas tankar om inlärningseffekter. Detta kan förbättra förståelsen av pianoutbildning och möjligen även bidra till en förbättring av hur man använder det intelligenta pianot och leda till ytterligare utforskning av gruppundervisningens metoder. LÄS MER

  2. 2. Vidareutveckling av reliabla förändringsindex för upprepade mätningar med Rey Auditory Verbal Learning Test

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Psykologiska institutionen

    Författare :Hilda Andrén; Rebecka Fernqvist; [2019-10-31]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande arbete var att utöka redan befintliga normvärden för förändring på basen av friska kontrollpersoners prestationer på testet Rey Auditory Verbal Learning Test (RAVLT) och att därmed göra de beräkningar som utförs av en så kallad Förändringsbok mer tillförlitliga också för personer under 50 år. Femtioen testpersoner i åldrarna 25-49 testades med tre månaders mellanrum. LÄS MER

  3. 3. Using games as educational tools : An evaluation of a game for children to train facial expression recognition

    Master-uppsats, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MID

    Författare :Ewoud van der Heide; [2018]
    Nyckelord :Facial expression; Emotion; Game; Children; Education;

    Sammanfattning : Facial expressions play a large role in non verbal communication. Research shows promising results for using games to improve facial expression recognition in children with autism spectrum disorder. Games are effective educational tools and are successful in motivating students. LÄS MER

  4. 4. Skriva för hand eller på dator? : En jämförande studie mellan analoga och digitala verktyg som hjälpmedel vid ordinlärning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Sara Karlsson; Ida Jönsson; [2017]
    Nyckelord :Ordinlärning; inlärningsverktyg; handskrivning; maskinskrivning; IT i skolan;

    Sammanfattning : Föreliggande studie syftar till att jämföra ordinlärning som sker med digitala verktyg (digital ordbok och maskinskrivning) och ordinlärning som sker med analoga verktyg (tryckt ordbok och handskrivning). Studiens fokus och relevans är IT inom skolan snarare än ordinlärning som sådan. LÄS MER

  5. 5. Speech intelligibility impact Level (SiimpL) - Beskrivning och utvärdering

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Logopedi, foniatri och audiologi

    Författare :Niklas Edvall; Daniel Reimers; [2014]
    Nyckelord :Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Höga ljudnivåer och bullerskador är ett vanligt problem på arbetsplatser. Många väljer att inte använda hörselskydd då de upplevs försvåra kommunikation. En metod som med ett enkelt mått kan utvärdera hörselskydds påverkan av taluppfattning vore värdefullt. LÄS MER