Sökning: "Intern CSR kommunikation"

Visar resultat 11 - 15 av 36 uppsatser innehållade orden Intern CSR kommunikation.

  1. 11. Corporate Social Responsibility : How Corporate is the Responsibility?

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Klara Nilsson; [2018]
    Nyckelord :CSR: Corporate social responsibility: Sustainability: Integration: Legitimacy: Stakeholders: Communication.; CSR: Corporate social responsibility: Hållbarhet: Integrerad: Legitimitet: Intressenter: Kommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Allt fler företag har idag erkänt betydelsen av att ta ett ökat samhällsansvar, Corporate Social Responsibility (CSR), samt att regelbundet kommunicera arbetet med deras intressenter. Då CSR saknar en enhetlig definition och därmed också en enhetlig modell att arbeta efter, skapar det emellertid oklarheter vad arbetet ska leda till. LÄS MER

  2. 12. En hållbar uppsats om intern kommunikation -en kvalitativ fallstudie gjord utifrån ett medarbetarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Eklund; Laila Shalizi; [2017-06-15]
    Nyckelord :Hållbarhet; social hållbarhet; medarbetare; intern kommunikation; intressentmodell;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Idag är det allt viktigare för företag och för samhället i stort att agera på ett sätt som är långsiktigt hållbart. Den sociala dimensionen av hållbarhetsbegreppet är den som fått minst fokus och är den dimension som företag har minst förståelse för vid implementering av hållbar utveckling. LÄS MER

  3. 13. Constructing authenticity : A qualitative study of internal CSR communication

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Karl Köllner; Julia Hofvendahl; [2017]
    Nyckelord :CSR; Internal CSR communication; CSR programs; Authenticity; CSR from a marketing perspective.; CSR; Intern CSR kommunikation; CSR program; Autenticitet; CSR ur ett marknadsföringsperspektiv.;

    Sammanfattning : The rapid increase of corporate social responsibility (CSR) has led to a large numbers of programs that have failed to meet the expectations of stakeholders (McShane & Cunningham 2012). The reason being that stakeholders are becoming more sceptical about firms true purpose for engaging in CSR activities (Arendt & Brettel 2010). LÄS MER

  4. 14. Från ord till handling : En kvalitativ studie om kommunikationens betydelse för implementeringen av CSR

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Emma Forssell; [2017]
    Nyckelord :CSR Corporate Social Responsibility ; Implementation; Internal Communication; CSR Corporate social responsibility ; Implementering; Intern kommunikation;

    Sammanfattning : Organisationer har i och med globaliseringen fått en allt större makt och med det även ett större ansvar över den omgivning de verkar. Att företag implementerar corporate social responsibility (CSR) i sin verksamhet har blivit allt vanligare på grund av yttre påtryckningar och förväntningar. LÄS MER

  5. 15. CSR – nyckeln till framgång avseende anställdas motivation? : En kvalitativ undersökning om den upplevda motivationen i en kontext med CSR

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Johanna Bolinder; Linnea Karlsson; [2016]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; motivation; internal communication; leadership; commitment; Corporate social responsibility; motivation; intern kommunikation; ledarskap; engagemang;

    Sammanfattning : Bakgrund Corporate Social Responsibility är något som allt fler företag tar hänsyn till i sin dagliga verksamhet då krav från omvärlden konstant ökar. På senare år har forskare börjat intressera sig för CSR:s betydelse för motivationen hos anställda. LÄS MER