Sökning: "Intern CSR kommunikation"
Visar resultat 21 - 25 av 36 uppsatser innehållade orden Intern CSR kommunikation.
21. Företags initiativ till ansvarsfullt företagande : En studie om de motiv som företag anger ligga till grund för företags arbete med CSR
Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Syfte: Det övergripande syftet med denna uppsats är att beskriva, analysera och förstå vilka motiv som företag anger ligga till grund för att företag arbetar med CSR. Undersökningen syftar även till att skapa en ökad förståelse hos läsaren kring denna problematik. LÄS MER
22. Corporate Social Responsibility som ett profileringsverktyg : En fallstudie av Holtab ABs CSR projekt "El i Jyamrung"
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Bakgrund: Företag världen över har börjat fokusera mer på ansvarstagande och att arbeta för ett mer hållbart samhälle samtidigt som de inser att det kan skapa lönsamhet. Ansvaret som implementeras i företagsverksamheten kallas för Corporate Social Responsibility och har blivit ett sätt att skapa innovation, värde och konkurrensmedel. LÄS MER
23. Det finns ett syfte med att delge information : - en studie om intern kommunikation av CSR-relaterad information
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, FöretagsekonomiSammanfattning : CSR är en förkortning för Corporate Social responsibility och innebär kortfattat att företag eftersträvar ansvarstagande genom att arbeta med sociala, ekonomiska och miljömässiga aspekter. Det finns relativt lite forskning kring den interna kommunikationen av CSR-relaterad information i jämförelse med den externa kommunikationen. LÄS MER
24. Resan mot hållbar el : En fallstudie av hur två företag arbetar internt med CSR i elbranschen.
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur två företag inom energibranschen arbetar och kommunicerar Corporate Social Responsibility (CSR) internt. Vi har i vår studie undersökt, genom dels intervjuer och dels annat material, hur två kommunalt ägda energiföretag arbetar med CSR, samt undersökt varför de arbetar som de gör. LÄS MER
25. CSR ur ett varumärkesperspektiv : Hur Corporate Social Responsibility kan stärka varumärket
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Uppsatsens syfte är att öka förståelsen för CSR ur ett varumärkesperspektiv genom att beskriva hur CSR kan stärka varumärket. Uppsatsen avser svara på: Hur kan CSR stärka varumärket? SlutsatserResultatet visar att CSR är på väg att bli en hygienfaktor för företagen. LÄS MER