Sökning: "Internt kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 361 uppsatser innehållade orden Internt kommunikation.

  1. 1. Innanför en varumärkestransformation: En kvalitativ studie om den interna processen vid en varumärkestransformation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellen Westlund; Michelle Sandqvist; Stina Lindahl; [2024-01-23]
    Nyckelord :varumärkestransformation; intern kommunikation; internt perspektiv; identitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka en varumärkestransformations process utifrån ett internt perspektiv. Detta har utförts genom åtta kvalitativa intervjuer med ledare, rektorer och lärare på två olika skolor. Detta är ett intressant ämne då det är viktigt för företag att hålla sig relevanta i dagens snabbrörliga värld. LÄS MER

  2. 2. Hur upplevs internt samarbete när det sker genom digitala kommunikationsverktyg? : En kvalitativ studie om digitala kommunikationsverktyg och dess möjligheter samt utmaningar inom digitalt samarbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Karl Andersson; Pauleen Carlsson; [2024]
    Nyckelord :Kommunikation; digital kommunikation; samarbete; digitalt samarbete; distansarbete;

    Sammanfattning : I dagens föränderliga samhälle och pågående digitalisering utvecklas tekniken ständigt.  Sättet att kommunicera och samarbeta är något som genomgått förändring till följd av teknikens utveckling. LÄS MER

  3. 3. Hantering av elkrisen. En kvalitativ studie om ledningens krishantering och kriskommunikationen under den rådande elkrisen i svenska elföretag.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Ahlm; Pavel Dan; [2023-02-16]
    Nyckelord :kris; krishantering; kristeam; risk; kriskommunikation; extern kommunikation; intern kommunikation;

    Sammanfattning : Företag och organisationer har genom alla tider behövt utstå, hantera och överleva diverse olika kriser. Den senaste tiden har världen återigen befunnit sig i en tid av ovisshet i och med den rådande elkrisen som brutit ut i Europa vilket har fått stora konsekvenser för den svenska elmarknaden. LÄS MER

  4. 4. Krishantering inom evenemangsbranschen : En kvalitativ studie om evenemangsarrangörers krisarbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Erica Gustavsson; Emma Jönsson; Amanda Haupt; [2023]
    Nyckelord :Crisis management; risk management; crisis entrepreneurship; event organizers; COVID-19; external crisis; communication; Krishantering; riskhantering; krisföretagande; evenemangsarrangörer; covid-19; extern kris; kommunikation;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur evenemangsarrangörer arbetar med krishantering och krisförberedelser. Studien grundar sig i teorier inom risk- och krishantering. Studien har använt i huvudsak två teoretiska modeller “Issue and crisis management relational model” och “strategiska krishanteringsmodellen”. LÄS MER

  5. 5. Internt varumärkesarbete : En kvalitativ studie av ledningens varumärkesarbete i ett franchisebolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sophie Eliasson; Nellie Hermansson; [2023]
    Nyckelord :Corporate brand; internal brand; internal branding; franchise; Företagsvarumärke; internt varumärke; internt varumärkesarbete; franchise;

    Sammanfattning : Bakgrund: För att bygga ett starkt varumärke krävs det att det interna varumärket genomsyrar hela organisationen. För att lyckas med detta måste företagen arbeta med sitt interna varumärke vilket innebär att de skall behandla sina medarbetare som sina interna kunder. LÄS MER