Sökning: "Ipad förskola"

Visar resultat 31 - 35 av 64 uppsatser innehållade orden Ipad förskola.

  1. 31. Interkulturellt perspektiv i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Magdalena Abdul Karim; Narcisa Zgonic Bolic; [2015]
    Nyckelord :Flerspråkighet; förskola; föräldrasamverkan; interkulturellt perspektiv; modersmål; mångfald;

    Sammanfattning : BakgrundSkolinspektionen konstaterar att Malmö inte vidtagit tillräckliga åtgärder för att säkerställa att förskolan medverkar till att barn med annat modersmål än svenska får möjlighet att utveckla både det svenska språket och sitt modersmål. Därför beslutade förskoleförvaltningen att modersmålstödet till Malmös förskolebarn skulle förändras i grunden. LÄS MER

  2. 32. Hur iPaden påverkar ägare-, deltagare- och åskådarepositioner

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Adelina Dreshaj; Annie Swenje; [2015]
    Nyckelord :Appar; barn; deltagare; förskola; iPad; positionering; åskådare; ägare;

    Sammanfattning : Tekniken idag utvecklas ständigt, barnen i dagens förskola föds in i en digital värld fylld av teknik. Användandet av surfplattor har ökat kraftigt bland förskolebarn jämfört med år 2012.Syftet med vår studie var att undersöka vilka sociala positioner barn intar när de använder iPaden i den fria leken. LÄS MER

  3. 33. Utvecklingssamtal i förskolan. : En kvalitativ studie om några pedagogers konstruktioner av utvecklingssamtal i förskolan-

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Annika Ekdahl; [2014]
    Nyckelord :Förskola; förskollärare; utvecklingssamtal; formella samtal; samtalsunderlag; pedagogisk dokumentation; relationen med föräldrarna.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med kunskap och en diskussion om hur några pedagoger beskriver konstruktionen av utvecklingssamtal på förskolan samt hur pedagogerna beskriver det innehåll som de anser bör finnas med vid ett utvecklingssamtal.   Studien har genomförts med utgångspunkt från ett konstruktionistiskt perspektiv med hjälp av en mindre enkätundersökning samt en fördjupad intervjustudie där svaren sedan har bearbetats kvalitativt. LÄS MER

  4. 34. TIDIG SPRÅKUTVECKLING I FÖRSKOLAN

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Askol Rashidzadeh; [2014]
    Nyckelord :Språk; Språkutveckling; förskola; talutveckling; läsutveckling; skrivutveckling.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka några förskollärares syn på att främja barns språkutveckling i förskolan. Studien bygger på en kvalitativ forskningsmetod där semistrukturerade intervjuer har använts. LÄS MER

  5. 35. Surfplatta som ett verktyg till matematik : Samspelet mellan barnen i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Regina Mets; [2014]
    Nyckelord :iPad in pre-school; Math in pre- school; Mathematics with Tablet; iPad i förskolan; Matematik i förskolan; Matematik med surfplatta;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om hur surfplattan kan användas i den dagliga verksamheten på en förskola, samt hur den nya tekniken uppfattats av barnen. Jag genomförde en studie med observationer och intervjuer på en fyra till fem års avdelning. LÄS MER