Sökning: "Jonas Holmström"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Jonas Holmström.
1. Historieläromedel ur ett genusperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : I detta arbete görs en läromedelsanalys av fördelningen och framställningen av kvinnor och män i historieläromedel från årskurserna 4–6 upp till gymnasiekurserna Historia 2–3. Arbetets genomförs genom två undersökningsmetoder. Den första är en kvantitativ metod för att få resultat om fördelningen. LÄS MER
2. Integration av köhanteringssystem och optimering av en existerande webbplattform
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Högskoleingenjörsutbildning i datateknikSammanfattning : When a website has critical points in time when the amount of visitors increases significantly within a very short time frame, it is extremely important for the underlying system to be prepared to properly handle these large amount of requests. In Emues’ case it’s about more than just keeping the services running, but also to improve on the user experience while purchasing tickets for events. LÄS MER
3. Urskilja projekt skrivna med testdriven utveckling : En kvantitativ studie om TDD-projekt på GitHub
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap (DV)Sammanfattning : Testdriven utveckling (TDD) är en mjukvaruutvecklings process där man skriver automatiska enhetstester innan implementationskoden. Vi har utvecklat en metod för att kunna urskilja projekt skrivna med TDD efter implementationen. Att veta om ett projekt är skrivet i TDD efter implementation har inte gjorts tidigare. LÄS MER
4. Omarbete av defekta produkter med bibehållen spårbarhet
M1-uppsats, KTH/Tillämpad maskinteknik (KTH Södertälje)Sammanfattning : .... LÄS MER
5. "Syns man inte finns man inte" - en studie om underdogs konkurrenskraft
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: ”Syns man inte finns man inte” – en studie om underdogs konkurrenskraft Författare: Christian Spangsberg, Jonas Kjellsson och Niclas Holmström Nyckelord: Underdog, marknadsplats, snusbranschen, konkurrenskraft, strategi, positionering och kommunikation Syfte: Syftet är att skapa förståelse för mindre företags strategier och konkurrenssituation, med fokus på hur de mindre företagen arbetar för att synliggöra och stärka sitt varumärke på marknadsplatsen i butik. Undersökningen har inte som syfte att ge en generell bild av företags branschagerande, utan att skapa en förståelse för underdogs agerande och möjligheter i en begränsad och svårarbetad bransch och dess marknadsplatser. LÄS MER