Sökning: "Köpbeteende Online"

Visar resultat 21 - 25 av 60 uppsatser innehållade orden Köpbeteende Online.

  1. 21. Predicting customer purchase behavior within Telecom : How Artificial Intelligence can be collaborated into marketing efforts

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :John Forslund; Jesper Fahlén; [2020]
    Nyckelord :Recurrent Neural Networks; RNN; Long Short-Term Memory; LSTM; Clickstream Data; Telecom; Consumer Behavior; Customer Journey; Purchase Prediction.; Recurrent Neural Networks; RNN; Long Short-Term Memory; LSTM; Clickstream Data; Telekom; Kundbeteende; Köpresa; Köpprediktering;

    Sammanfattning : This study aims to investigate the implementation of an AI model that predicts customer purchases, in the telecom industry. The thesis also outlines how such an AI model can assist decision-making in marketing strategies. LÄS MER

  2. 22. Första, andra, tredje. Såld! : En kvalitativ studie om hur e-service quality påverkar konsumenternas köpbeteenden inom nätauktioner

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Ludwig Estedahl; Axel Gasslander; [2020]
    Nyckelord :e-service quality; buying process; word of mouth; electronic word of mouth; e-service quality; köpprocess; word of mouth; electronic word of mouth;

    Sammanfattning : Fenomenet med auktioner är inget nytt begrepp, utan man har i flera decennier använt sig av liknande tjänster och nätauktioner har haft en positiv utveckling i takt meddigitaliseringen. I en tid där fokus ligger på hållbarhet blir nätauktioner allt viktigare genom deras arbete med cirkulär ekonomi. LÄS MER

  3. 23. Förhållandet mellan personlighet, sociala bevis och recensioner vid onlineköp

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Olivia Sörensson; Jesper Karlsson; [2020]
    Nyckelord :Sociala bevis; Öppenhet; Samvetsgrannhet; Extraversion; Vänlighet; Stabilitet; Socialt inflytande; Självtvivel; Social osäkerhet; Osäkerhet; Konsumentbeteende; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie ämnade att undersöka förhållandet mellan personlighetsdrag, självtvivel, social osäkerhet och mottaglighet för socialt inflytande i en online-miljö, där recensioner och betyg används som verktyg för sociala bevis. Med hänsyn till näthandelns ökning de senaste åren ansåg vi att forskning inom detta område är intressant. LÄS MER

  4. 24. Spelar tillgången till fysiska butiker någon roll? : En kvalitativ studie om Generation Ys användning av e-handel för mode

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Daniel Söreng; Klara Kindlund; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att handla mode via e-handel är idag lika självklart som att handla mode i fysiska butiker. Då många konsumenter utnyttjar e-handelns för att handla modevaror är det intressant för företag att få en förståelse för konsumentbeteende online. LÄS MER

  5. 25. Faktorer som påverkar olika betalsätt online : En jämförelsestudie mellan faktura, kort och flera alternativ vid handel online.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Adam Antila; Christian Ek; [2020]
    Nyckelord :Technology Acceptance Model; TAM; E-commerce; Payment methods online; Trust; Risk and Consumer behaviour.; Teknologiska acceptansmodellen; TAM; E-handel; Betalsätt online; Tillit; Risk och Konsumentbeteende.;

    Sammanfattning : E-handels snabba utveckling det senaste årtiondet har öppnat upp nya möjligheter för både företag och konsumenter och det har gjort att betalsätten förändrats. I takt med den tekniska utveckling som skett har även konsumenters intentioner och uppfattningar förändrats och faktorer som användbarhet, användarvänlighet, tillit och risk är starkt kopplat till köpbeteende online. LÄS MER