Sökning: "Köpbeteende Online"
Visar resultat 11 - 15 av 60 uppsatser innehållade orden Köpbeteende Online.
11. Returpolicys påverkan i förhållande till konsumentbeteende : En kvantitativ studie om hur returpolicys påverkar konsumentbeteendet inom modebranschen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : I takt med den digitala utvecklingen under de senaste åren har intresset för att handla på nätetökat. E-handelns tillväxt och påverkan har medfört att företag har börjat skifta sin försäljningoch marknadsföring online, detta har lett till att konsumentbeteendet har skiftat till mer onlineshopping. LÄS MER
12. Köp av livsmedel på nätet: En studie om adoptionsprocessen och impulsköp
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Introduction – Shopping groceries online has had an explosive growth in relation with Covid-19 pandemic, where consumers have been restricted and has had to re-prioritize how and where they shop, which has forced new habits and consumer behaviors. Grocery stores are constantly trying to influence consumers’ buying behaviors through a number of different promotional tools to get a response from consumers. LÄS MER
13. Vad påverkar föräldrars köpintentioner online? : En kvantitativ studie om konsumenters köpintentioner online vid köp av babyprodukter.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Date: 2022-06-02 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University, 15cr Authors: Albinsson Ellinor (98/06/27) Alvaro Natasha (99/09/24) Engström Emilia (98/06/20) Supervisor: Mostaghel Rana Title: What affects parents’ online purchase intentions? Research question: What factors influence consumers’ purchase intentions online when buying baby products? Purpose: The purpose of this thesis is to examine consumers' purchase intentions online when buying baby products. Also, what underlying factors underlie consumers' online buying intentions. LÄS MER
14. E-handelskunders köpbeteenden : En kvantitativ studie om köpbeteenden och beslutsfattande i förhållandetill hållbara leverans- och returalternativ
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Over the last couple of years, a remarkable increase in e-commerce sales have occurred due to enhanced consumption patterns during the Covid-19 pandemic. In addition, e-commerce companies have to a greater extent emphasized customer adaptation in regards to delivery opportunities. LÄS MER
15. Varför impulsköper vi? : En undersökning om påverkansfaktorer vid impulsköp online och vid impulsköp av kläder online
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : The purpose of this study is to examine and clarify what impulse purchases look like online. The method chosen was of a quantitative nature in the form of a digital survey and was used to try to answer the research question "What are the influencing factors when impulse buying online, and what are the influencing factors when impulse buying clothes online?". LÄS MER