Sökning: "Keywords: Play"

Visar resultat 6 - 10 av 223 uppsatser innehållade orden Keywords: Play.

  1. 6. Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? : En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Agnes Asp; Johanna Müller; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; recruitment; division of responsibility; organizational structure; Employer branding; rekrytering; ansvarsfördelning; organisationsstruktur;

    Sammanfattning : Författare: Agnes Asp & Johanna Müller Datum: 2023-05-23 Nivå: Kandidatuppsats, företagsekonomi & organisation, 15 HP Handledare: Annika Schilling Examinator: Mikael Lundgren  Titel: Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? - En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater. Syfte: Syftet med studien är att bidra med förståelse för hur ansvarsfördelningen görs i organisationer när det kommer till employer branding (EB) och vilken roll fördelningen har i de utmaningar som uppkommer kring att skapa en attraktion hos de rätta kandidaterna för att vilja bli anställda hos en organisation. LÄS MER

  2. 7. Effekten av influencer-marketing : En kvantiativ studie som undersöker influencer-marketings roll kring Generation Z konsumentbeteende

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Filippa Larsson; Eric Parsmo; Wilma Forssander; [2023]
    Nyckelord :influencers; influencer-marketing; sociala medier; Generation Z; förtroende; klädbranschen; impulsköp;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-30  Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi  Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Eric Parsmo, Filippa Larsson & Wilma Forssander  Titel: Effekten av influencer-marketing   Handledare: Rana Mostaghel   Nyckelord: Influencers, Influencer-marketing, Sociala medier, Generation Z, Förtroende, Klädbranschen, Impulsköp  Frågeställningar: - Vilka faktorer inom influencer-marketing spelar roll när det kommer till Generation Z konsumentbeteende inom klädbranschen i Sverige? - Vilka faktorer spelar en roll för Generation Z tillit gentemot influencer-marketing?  Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka sambanden mellan utvalda variabler för att se vilka faktorer inom influencer-marketing som spelar roll när det kommer till Generation Z konsumentbeteendet inom klädbranschen i Sverige. Studien undersöker även tilliten mellan Generation Z och influencer-marketing. LÄS MER

  3. 8. Flerspråkighet i förskolan : En kvalitativ studie om förskollärares resonemang om undervisning av flerspråkiga barn

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Rasmiya Ahmed; [2023]
    Nyckelord :Multilingualism; learning environment; language development and pre-school; Flerspråkighet; lärandemiljö; språkutveckling och förskola;

    Sammanfattning : Sammanfattning Denna studie handlar om flerspråkighet i förskolan. Sju förskollärare intervjuades om deras undervisning med flerspråkiga barn. Resultatet visar att de arbetar med flerspråkighet i förskolan i syfte att främja språkutveckling både i svenska och på barnets modersmål. LÄS MER

  4. 9. Incentive Systems Related to Sustainability - Are They Efficiently Structured within Nordic Fast Fashion? : Investigating the current design and efficiency of incentive systems at nordic fast fashion businesses and their potential contribution to enhanced sustainability work

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Marcus Nilsson; Samuel Andersson; [2023]
    Nyckelord :Incentive system; Fast fashion; Sustainability; Motivation; Management Control;

    Sammanfattning : Title: Incentive Systems Related to Sustainability - Are They Efficiently Structured within Nordic Fast Fashion? Problematization: Incentive systems play an important role in guiding and motivating employees towards the goals regarding sustainability for business. The problem that this thesis investigates is that the incentive systems of nordic fast fashion businesses might not be efficiently structured to contribute to the sustainability work. LÄS MER

  5. 10. Breaking the Stereotypes: Exploring Control and Self-Expression of Modern-Day Freak Show Performers

    Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologi; Lunds universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Dana Stepankova; [2023]
    Nyckelord :freak; freak shows; BDSM; body suspension; edgework; dark play; subculture; Social Sciences;

    Sammanfattning : Abstract Author: Dana Štěpánková Title: Breaking the Stereotypes: Exploring Control and Self-Expression of ModernDay Freak Show Performers Supervisor: Sébastien Tutenges Master’s Thesis SOCM04, Cultural Criminology, 30 credits Department of Sociology, Spring 2023 Freak shows have been historically depicted as dehumanizing spectacles exhibiting individuals with physical anomalies. Over time, these shows faded away, but human curiosity and fascination with difference and deviance have brought them back in a new form. LÄS MER