Sökning: "Kundbaserat brand equity"
Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden Kundbaserat brand equity.
6. Kundbaserat varumärkeskapital : En deskriptiv studie med syftet att undersöka hur generation Z värderar varumärkeskapitalet hos en konsumentprodukt
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : The purpose of the thesis was to investigate how generation Z values the customer-based brand equity of a consumer product. Generation Z is an interesting generation to study since they have shown to differ in a variety of aspects from previous generations. LÄS MER
7. Varumärket som konkurrensmedel : Varumärkesuppbyggnad och kundbaserat varumärkeskapital
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
8. Hållbarhetsmärkningar i klädbranschen - ett sätt att bygga varumärkeskapital?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur en hållbarhetsmärkning av kläder i en e-handelskontext påverkar ett företags varumärkeskapital. Metod: Studien utgick från en kvantitativ ansats där tre av Aakers (1991) fem dimensioner av kundbaserat varumärkeskapital operationaliserades. LÄS MER
9. Konsten att inte vara offside online : Elitidrottsklubbars varumärkesbyggande i sociala medier
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Den ökade användningen av sociala medier har lett till att de i allt större utsträckning används som varumärkesbyggande verktyg för företag och organisationer. Den ökade kommersialiseringen som skett inom elitidrott har lett till att även elitidrottsklubbar avser att stärka sina varumärken. LÄS MER
10. Kundbaserat Brand Equity som beteendedrivare i onlinehandeln
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Purpose: The main purpose of this paper is to evaluate the connection between customer based Brand Equity and purchase behavior in terms of sales on a customer level for Online Retailers in Sweden. In addition, investigate variance in relative importance among customer-based brand equity drivers for segments grouped by purchase behaviour. LÄS MER