Sökning: "Kundbaserat brand equity"

Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden Kundbaserat brand equity.

  1. 6. Kundbaserat varumärkeskapital : En deskriptiv studie med syftet att undersöka hur generation Z värderar varumärkeskapitalet hos en konsumentprodukt

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Albin Lövgren Pouncette; Edith Nielsen; [2019]
    Nyckelord :Brand; Brand equity; Customer based brand equity; CBBE; Brand awareness; Brand image; Perceived quality; Brand loyalty; Generation; Generation Z;

    Sammanfattning : The purpose of the thesis was to investigate how generation Z values ​​the customer-based brand equity of a consumer product. Generation Z is an interesting generation to study since they have shown to differ in a variety of aspects from previous generations. LÄS MER

  2. 7. Varumärket som konkurrensmedel : Varumärkesuppbyggnad och kundbaserat varumärkeskapital

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Max Forsberg; Jesper Kornblad; Hampus Petersson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 8. Hållbarhetsmärkningar i klädbranschen - ett sätt att bygga varumärkeskapital?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Bjursåker; Gustav Johansson; Lovisa Walldén Persson; [2018]
    Nyckelord :Varumärkeskapital; Kundbaserat varumärkeskapital; Klädbranschen; Hållbarhetsmärkning; E-handel; Brand equity; Customer-based brand equity; Clothing industry; Sustainability label; E-commerce; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur en hållbarhetsmärkning av kläder i en e-handelskontext påverkar ett företags varumärkeskapital. Metod: Studien utgick från en kvantitativ ansats där tre av Aakers (1991) fem dimensioner av kundbaserat varumärkeskapital operationaliserades. LÄS MER

  4. 9. Konsten att inte vara offside online : Elitidrottsklubbars varumärkesbyggande i sociala medier

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Joachim Hörnkvist; Jesper Willman; [2017]
    Nyckelord :Brand associations; brand image; brand equity; customer-based brand equity; social media; professional sport; ice hockey.; Varumärkesassociationer; varumärkesimage; varumärkeskapital; kundbaserat varumärkeskapital; sociala medier; professionell idrott; ishockey;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den ökade användningen av sociala medier har lett till att de i allt större utsträckning används som varumärkesbyggande verktyg för företag och organisationer. Den ökade kommersialiseringen som skett inom elitidrott har lett till att även elitidrottsklubbar avser att stärka sina varumärken. LÄS MER

  5. 10. Kundbaserat Brand Equity som beteendedrivare i onlinehandeln

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Oscar By; Daniel Gustafsson; [2016]
    Nyckelord :Online Retailing; Customer Based Brand Equity; Purchase behavior; RFM; Market segmentation;

    Sammanfattning : Purpose: The main purpose of this paper is to evaluate the connection between customer based Brand Equity and purchase behavior in terms of sales on a customer level for Online Retailers in Sweden. In addition, investigate variance in relative importance among customer-based brand equity drivers for segments grouped by purchase behaviour. LÄS MER