Sökning: "Kunddatabaser"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Kunddatabaser.

  1. 1. Scandinavian Airlines : En fallstudie om Scandinavian Airlines kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christina Jakobsson; Markus Herrmann; [2009]
    Nyckelord :Airlines; Costumer loyalty club; Direct marketing; Internet and Relationship management.; Flygbolag; Lojalitetsprogram; Direktmarknadsföring; Internet och Relationsmarknadsföring.;

    Sammanfattning : For many companies, the Internet has revolutionized the relationship they have with their customers concerning costumer service. The use of Information Technology in regard to Internet as a media has provided companies with the opportunity to build customer databases in order to target their customers individually. LÄS MER

  2. 2. Utveckling och framtid för fastighetsmäklarnas tidningsannonser

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Peter Blomqvist; Johan Gelin; [2008]
    Nyckelord :Varumärke; fastighetsmäklare; annons; tidningsannons; profilering;

    Sammanfattning : Syfte: Vår tanke med uppsatsen var att undersöka hur tidningsannonsen utvecklats inom fastighetsmäklarbranschen de senaste åren, samt att försöka se trender för mäklarnas annonsering i dagspress. Dessutom ville vi undersöka vilken roll varumärkesuppbyggnad kan ha i framtida tidningsannonsering i en bransch där internet spelar en allt större roll. LÄS MER

  3. 3. Information som självständigt objekt : ett alternativt skydd för företagshemligheter?

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Johan Söderberg; [2004]
    Nyckelord :Law; information; företagshemligheter; affärshemligheter; informationssamhälle; corporate secrets; trade secrets; information society; RÄTTSVETENSKAP JURIDIK;

    Sammanfattning : Vi lever idag i vad som populärt brukar kallas för ett informationssamhälle, vilket innebär att det i många företag förekommer en avsevärd mängd företagsspecifik information. Det kan röra sig om specialutvecklad källkod, om affärsplaner, kunddatabaser, organisationslösningar med mera. LÄS MER

  4. 4. Hantering och användning av kundinformation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för ekonomi och informatik

    Författare :Niklas Glamheden; Viktor Wemminger; [2004]
    Nyckelord :Kundrelationer; Kundregister; Kunddatabaser; Databashantering;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Konvergens mellan fast och mobil kommunikation -strukturering av begreppet konvergens

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Svensson; Marcus Wiklund; [2001]
    Nyckelord :Telia; telia Research; konvergens; fast kommunikation; mobil kommunikation; Internet; mobilt Internet; kommunikationsbranschen; IP-teknik; kommunikationsnät; UMTS; tjänster; metrik; dynamisk branschytveckling; nya regler för konkurrens; organisationering i nätverk; standardisering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Konvergensen är ett starkt sätt att skapa ökat kundvärde på befintliga eller nya produkter och tjänster. Detta adderande värde för kunden sker huvudsakligen på två nivåer av konvergensen. LÄS MER