Sökning: "Kvalitativ innehållsanalys metod internet"
Visar resultat 1 - 5 av 91 uppsatser innehållade orden Kvalitativ innehållsanalys metod internet.
1. Erfarenheter av aktivitet och delaktighet hos personer med förvärvad hjärnskada : En kvalitativ innehållsanalys av en kollektivt skriven blogg
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärdSammanfattning : Bakgrund: I ett globalt perspektiv är förvärvade hjärnskador en stor utmaning för samhället i form av kostnader för sjukvård och rehabilitering. Personer som drabbas av förvärvad hjärnskada behöver stöd för att själva ta ansvar för sin träning och hitta meningsfulla aktiviteter tillsammans med andra som en del av en hälsosam livsstil. LÄS MER
2. Convicted marketing content containing sexual depiction : An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Title: Marketing content containing sexual depiction.- An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence. LÄS MER
3. Det heliga pillret: : En kvalitativ studie om symbolanvänding på incelforum
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Involuntary celibacy, abbreviated to incel, is an internet phenomena. The study aims to answer questions regarding how incels create distinctions both between themselves and others but also among themselves through their use of symbols. LÄS MER
4. Access to e-health in Swedish healthcare programs for psychological health problems
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Background: One of society's most pressing social challenges is the state of people's psychological health. Healthcare institutions have adopted e-health due to the noticeable rise in psychological health issues and growing societal reliance on digital technologies. LÄS MER
5. Medier och digitala verktyg i hem- och konsumentkunskaps undervisning : En kvalitativ intervjustudie med lärare i Hem- och konsumentkunskap
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Bakgrund Det har inte funnits en gemensam strategi för skolornas digitalisering sedan införandet av 1:1 satsning av datorer i skolan förrän 2017, regeringen införde då en Nationell digitaliseringsstrategi för skolväsendet. Strategin benämner att lärare ska…”använda ändamålsenliga digitala verktyg i utbildningen”. LÄS MER