Avancerad sökning

Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 6. Vi kan skapa nya saker hela tiden, men vi kan inte skapa en ny värld utan förändring. : En studie om Corporate Social Responsibility inom e-handeln.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amanda Dahlberg; Madeleine Stenman; [2014]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Commitment; Environmental responsibility; Social Responsibility; Communication; Branding; Image; Positioning; Credibility; E-commerce; Corporate Social Responsibility; Engagemang; Miljömässigt ansvar; Socialt ansvar; Kommunikation; Varumärke; Image; Positionering; Trovärdighet; E- handel;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att få en djupare förståelse för arbetet med Corporate Social Responsibility (CSR) inom e-handeln genom att analysera: Det engagemang som finns för CSR och det ansvar som tas av företag inom e-handeln. Hur kommunikation av CSR används av företagen för att positionera sig och stärka sin image. LÄS MER

  2. 7. Supportervåld och strategisk kommunikation : Hur arbetar fotbollsklubbar med strategisk kommunikation med avseende på supportervåld?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Fredrik Isaksson; [2014]
    Nyckelord :Supportervåld; Strategisk kommunikation; fotboll; kvalitativ intervju;

    Sammanfattning : Aim: The overall aim of this survey was to show whether, and possibly how, Stockholm’s three biggest football clubs (in supporter counts) works strategically with their communication regarding to supporter violence. A further goal of this paper is to contribute with knowledge that could be used by football clubs in their efforts against supporter violence. LÄS MER

  3. 8. Budgetering inom den Svenska Hockeyligan och HockeyAllsvenskan : En kvalitativ studie om budgeteringsarbetet i osäkra miljöer

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Emelie Johansson; Erik Jensen; [2014]
    Nyckelord :budget; budgeting; external uncertainty; uncertain contexts; SHL; HockeyAllsvenskan; budget; budgetering; extern osäkerhet; osäkra miljöer; SHL; HockeyAllsvenskan;

    Sammanfattning : Det vanligaste ekonomiska styrmedlet är budgetering, budgetering används i alla branscher oavsett hur stor den externa osäkerheten är. Den här studien behandlar och granskar hur budgeteringsarbetet ser ut i organisationer som verkar i en osäker miljö, där vårt fokus riktas mot hockeyklubbarna i de två högsta hockeyligorna i Sverige. LÄS MER

  4. 9. Den frilansande kommunikationsprofessionen - En kvalitativ studie i frilans och egenföretagande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Kristian Windahl; Linus Lindgren; [2014]
    Nyckelord :Kommunikatör; kommunikationsprofessionen; kreativa arbetare; kreativa klassen; kulturindustrin; frilans; egenföretagande; arbetsvillkor; arbetsklimat; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka kommunikationsprofesionen i ett postfordistiskt arbetsliv. Metod: Studien fokuserar på kommunikationsprofessionen ur ett frilans- och egenföretagarperspektiv. Vi undersöker uppgifterna, arbetsvillkoren samt hur arbetarna upplever sitt arbete som frilansare. LÄS MER

  5. 10. Sociala nätverk och recensioner av restaurangverksamhet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Sam Agha Rafie; Robin Stojanovski; [2013-06-19]
    Nyckelord :Restaurang; recensioner; sociala nätverk; Göteborg; tidningar;

    Sammanfattning : Restauranger recenseras hela tiden. Inte bara från tidningar utan också från sociala nätverk. De sociala nätverken har utvecklats en hel del vilket gjort det lättare för användare att dela med sig av personliga tankar och erfarenheter från restauranger dem besökt. LÄS MER