Sökning: "Lågpris"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade ordet Lågpris.

  1. 1. Förväntningsgap mellan medarbetare och chefer : En kvalitativ studie i en lågkostnadsorganisation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Zarmina Alizada; Hamse Sherif; Sam Hagström; [2023]
    Nyckelord :Low cost; expectations; expectation gap; executive management; low-price; low-cost superiority; Lågkostnad; förväntningar; förväntningsgap; chefers hantering; lågpris; kostnadsöverlägsenhet;

    Sammanfattning : Utöver kundernas förväntningar på produkter och tjänster är det också viktigt att ta hänsyn till medarbetarnas förväntningar på chefer och arbetsmiljö. Författarna analyserar hur dessa förväntningar påverkar medarbetarnas motivation, arbetsprestationer och arbetstillfredsställelse samt hur ledningen kan minska förväntningsgapet och de potentiella konsekvenserna. LÄS MER

  2. 2. Eldoradoresan - från identitetskris till trendigt lågpris : En kvalitativ fallstudie om hur företag kan kommunicera en ny varumärkesidentitet.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Adina Gidoff; Emelie Håkansson; Emma Linde; [2020]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; Varumärkesimage; Segmentering; Kommunikation; Digital marknadsföring; Sociala medier; Public Relations.;

    Sammanfattning : För dagens marknadsförare är förståelse för och kunskap om sina kunder grundläggande för att tränga igenom med sitt budskap i mediabruset. I synnerhet på en konkurrensutsatt marknad såsom i livsmedelsbranschen. LÄS MER

  3. 3. En analys av effekterna som uppstår när lågprisvarumärken samarbetar med lyxvarumärken inom modebranschen : Är co-branding lösningen för framtidens modebransch?

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Theodor Bolin; Carl Sellman; [2018]
    Nyckelord :Brand equity; co-branding; low-budget brand; luxurious brand; fashion; pop culture.; Brand equity; co-branding; lågprisvarumärke; lyxvarumärke; mode; populärkultur.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sedan 2004 då H&M samarbetade med Karl Lagerfeld har samarbeten inom modebranschen blivit ett välkänt fenomen som idag är en marknadsföringsstrategi för varumärken i olika segment. Samarbeten genererar ofta positiva aspekter för de inblandade parterna men det finns även risk för nackdelar om samarbetet inte utförs på rätt sätt. LÄS MER

  4. 4. Icke Traditionell eller Traditionell Annonsering? En fråga om att vara premium eller lågpris

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Gustaf Delemark; Robin Westlund; [2017]
    Nyckelord :Signaling effects; traditional advertising; non-traditional advertising; brand attitude; purchase intention;

    Sammanfattning : Non-traditional advertising is growing in popularity due to an evolving marketing landscape where it is hard to reach the customers turning their backs to the advertising clutter. Advertising messages are practically everywhere ranging from your bus station all the way to your private cell phone. LÄS MER

  5. 5. Morphological and Morphometric Comparison of Interface in Original Abutment and Copy Compatible Abutment Connected to Original Implant

    Master-uppsats, Malmö högskola/Odontologiska fakulteten (OD)

    Författare :Sara Berggren; Tatiana Shishkina; [2016]
    Nyckelord :Implant; Abutment; copy; original; Astra Tech; Abutment screw; Interface;

    Sammanfattning : I nuläget finns flertalet företag som tillverkar distanser som är kompatibla med originalimplantat. Det finns dock ingen evidens för att dessa distanser är likvärdiga med originaldistanser när de används på originalimplantat. God passform hos implantatkomponenter är en viktig faktor för att undvika biologiska och tekniska komplikationer. LÄS MER