Sökning: "Löfbergs"
Visar resultat 16 - 20 av 41 uppsatser innehållade ordet Löfbergs.
16. Studie om ekonomisk lönsamhet och miljömässig påverkan av olika lösningar för skyddsgas
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för ingenjörs- och kemivetenskaperSammanfattning : Most people agree that the Earth's climate is changing and that it's anthropogenic actions that are the cause of it. The year 2015 was a historic milestone for the Earth's future climate. A climate agreement was signed by several heads of government worldwide. LÄS MER
17. När kaffedoften försvinner - från industriområde till levande stadsrum
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljöSammanfattning : Många gamla industri- och hamnområden, som tidigare låg utanför centrum, har idag växt ihop med stadskärnan. Det har därför blivit allt vanligare att städer utvecklar dessa områden till att bli nya levande stadsdelar. LÄS MER
18. Diskurser som legitimerande resurser : En diskursanalys av svensk CSR-kommunikation för att förstå legitimeringsprocessen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syfte och frågeställning: Studien ville belysa och konkretisera rollen kommunikation och interaktion har i den process då aktörer söker att legitimera sig själva i en svensk CSR-kontext. Genom att studera Löfbergs hållbarhetsredovisning från 2012 var studiens syfte att erbjuda ett konkret tillvägagångssätt för aktörer som söker eller vill studera legitimering under komplexa förhållanden. LÄS MER
19. Från böna till kopp via välisolerade rör : En utredning av ekonomisk och miljömässig lönsamhet av förbättrad teknisk isolering på Löfbergs kafferosteri
M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för ingenjörs- och kemivetenskaperSammanfattning : De mål för energieffektivisering och minskade utsläpp av växthusgaser som EU har satt upp ställer krav på den svenska industrisektorn. Detta då industrin står för en betydande del av Sveriges energianvändning och växthusgasemissioner. LÄS MER
20. Interiör + varumärke = sant? : En studie om interiörens betydelse för varumärket
Kandidat-uppsats, Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : Marknadsföring och kontakt med kunder utformas på ett sätt som ska vara fördelaktigt för företagsryktet. Ryktet skapar sedan en bild av företaget. Den bild är det som blir det förmedlade varumärket och i längden även en viktig framgångsfaktor. LÄS MER