Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. OMHÄNDERTAGANDET AV PATIENTER PÅ AKUTMOTTAGNINGAR : Sjuksköterskors erfarenheter av sekundär traumatisk stress

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Dyanne Leon; Hamdi Aden Souleiman; [2020]
    Nyckelord :Care relationship; literature review; nurses; organization; triage; patient safety; Litteraturöversikt; organisation; patientsäkerhet; sjuksköterskor; triage; vårdrelation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Akutmottagningar har genom åren fått en större volym av patienter, men vårdutrymmen har inte varit i fas med antal besökare. Patienter upplever att trånga utrymmen och väntetiderna orsakas av underbemanning, tidsbrist eller bristande patientsäkerhet. LÄS MER

  2. 2. Hur webbaserat beslutstöd används i telefonrådgivning på vårdcentral : Telefonsjuksköterskors erfarenheter av beslutstödet

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Josefin Wesström; Susan Gustafsson; [2017]
    Nyckelord :District Nurse; Primary Care; RGS Web; Telephone counseling; Triage; Distriktssköterska; Primärvård; RGS Webb; Telefonrådgivning; Triage;

    Sammanfattning : Bakgrund: Telefonsjuksköterskors arbetsuppgifter är att råda, stötta och göra bedömningar i en komplex situation. Studier har gjorts på telefonsjuksköterskors erfarenhet i telefonrådgivning men få har inkluderat observation. LÄS MER

  3. 3. Telefonrådgivning till utlandsfödda vårdsökande - en utmaning i tiden : en intervjustudie om distriktssköterskors erfarenheter

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Cecilia Hagelin Bäcklund; Therese Kantergård; [2015]
    Nyckelord :Communication; District nurse experiences; Foreign born healthcare seekers; Medical center; Qualitative content analysis; Telephone nursing.; Distriktssköterskors erfarenheter; Kommunikation; Kvalitativ innehållsanalys; Telefonrådgivning; Utlandsfödda vårdsökare; Vårdcentral.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Telefonrådgivning på vårdcentral utgör en stor del av distriktssköterskors arbete. När distriktssköterskor saknar visuell kontakt med vårdsökare i telefonen ställs andra krav på kommunikationen mellan distriktssköterskor och vårdsökande. LÄS MER