Sökning: "Malin Höglund"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Malin Höglund.
1. Får jag komma in i kojan? : Förskollärares delaktighet i barns fria lek
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med vårt självständiga arbete är att söka kunskap om och beskriva hur förskollärares delaktighet tar sig i uttryck i barnens fria lek i utomhusmiljön. Vi har samlat in vår empiri genom observationer och med hjälp av ett observationsschema. LÄS MER
2. Virtual Reality Operating System Virtual Reality Operating System
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : New virtual reality (VR) technology has been developed and is reaching a broader consumer-base than ever before. However, no consumer operating system (OS) has been released optimized for VR. In this project, a concept VR OS user interface (UI) was developed, and different interaction patterns were developed and evaluated. LÄS MER
3. COLLABORATIVE CONSUMPTION - Business-to-consumer sharing and its economic impact on consumers
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistikSammanfattning : Collaborative consumption, which strives to increase the use of underused goods, has the potential to change the unsustainable trend of consumption while still benefitting consumers economically. Yet, the collaborative initiatives where businesses offer consumers temporary access to shared goods have not been theoretically examined on a general scale. LÄS MER
4. Identitetsskapande genom inredning - Hinder och möjlighet för hållbar konsumtion
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Den skräddarsydda reklamen En kvalitativ studie med syfte att beskriva hur unga kvinnor upplever den riktade reklamen på Facebook
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel Den skräddarsydda reklamen – En kvalitativ studie med syfte att beskriva hur unga kvinnor upplever den riktade reklamen på Facebook Författare Anna Höglund Ekehäll och Isabelle Forsberg Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, Göteborgs universitet Termin Höstterminen 2014 Handledare Malin Sveningsson Antal sidor och ord 42 sidor och 17867 ord, exklusive bilagor och referenser Syfte Syftet med studien är att beskriva unga vuxna kvinnors upplevelser av den riktade reklamen på Facebook. Metod och material Kvalitativ studie baserad på två fokusgruppsintervjuer Huvudresultat Studien visar att det finns en medvetenhet kring att reklamen på Facebook är riktad samt en viss kunskap kring hur det går till. LÄS MER