Sökning: "Market leaders"
Visar resultat 16 - 20 av 294 uppsatser innehållade orden Market leaders.
16. Den digitaliserade politikern : En kvalitativ socialsemiotisk studie på hur svenska partiledare konstruerar ett personligt varumärke på sociala medier
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Den politiska kommunikationen har alltid varit nära kopplad till medier och i ett ständigt förändrat medielandskap har politiska partier och aktörer desto mer varit i behov av att anpassa sina strategier för att nå ut med sina budskap. Till följd av digitaliseringens stora genomslag har den visuella politiska kommunikationen blivit mer betydelsefull än någonsin tidigare där politiker kan kommunicera direkt till sina följare genom sociala plattformar. LÄS MER
17. B2C screening in the fuzzy front end : A case study on how B2C can adopt B2B innovation screening on the consumer insight screening process
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Industriell ekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to create practical guidelines for mid-level managers on how to structure their screening process of customer insights. In doing so, the study draws comparison between B2B and B2C innovation funnels and investigates what aspects the consumer market can benefit from in a global environment. LÄS MER
18. Att optimera en kulturförändring genom effektivt ledarskap, sett ur medarbetarens perspektiv
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Idag lever organisationer i ett hårt klimat både genom finansiella svårigheter och en marknad som ständigt förändras och utvecklas. För att en organisation ska vara attraktiv och behålla sin konkurrenskraft måste organisationen ständigt förbättras. LÄS MER
19. Du kan ta det lite lugnt, du behöver inte flyga hela tiden : En kvalitativ studie om hur det är att vara ledare på den svenska arbetsmarknaden som kvinna med invandrarbakgrund
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)Sammanfattning : The aim of this qualitative study is to examine how women with immigrant backgrounds have achieved leading positions in the Swedish labor market. According to previous research, women with immigrant backgrounds face several barriers when seeking a career and achieving leadership positions. LÄS MER
20. How to identify adaptability within SMEs: A case Study
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Date : 4th June 2023 Level : Masters thesis in industrial engineering and management, advanced level, 30 ECTS Institution : School of Innovation, Design and Engineering, Mälardalens University Authors : Afnan Abdul Amir 9 Maj 1998Onel Nabeel Polus 24 November 1998 Title: How to identify Adaptability within SMEs: A case Study Supervisor: Mikael Johnsson Keywords: Change Management, Adaptability, SMEs Research Question : How can consult agencies identify the adaptability within SMEs?. Purpose: The purpose of this study was to develop a process for the identification of SMEs adaptability. LÄS MER