Sökning: "Market leaders"

Visar resultat 16 - 20 av 294 uppsatser innehållade orden Market leaders.

  1. 16. Den digitaliserade politikern : En kvalitativ socialsemiotisk studie på hur svenska partiledare konstruerar ett personligt varumärke på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Klara Villebeck; [2023]
    Nyckelord :Political communication; Political marketing; Personal branding; Personalization; Social semiotics; Social media; Mediatized politics; Instagram; Politisk kommunikation; Politisk marknadsföring; Personligt varumärke; Personalisering; Socialsemiotik; Sociala medier; Medialiserad politik; Instagram;

    Sammanfattning : Den politiska kommunikationen har alltid varit nära kopplad till medier och i ett ständigt förändrat medielandskap har politiska partier och aktörer desto mer varit i behov av att anpassa sina strategier för att nå ut med sina budskap. Till följd av digitaliseringens stora genomslag har den visuella politiska kommunikationen blivit mer betydelsefull än någonsin tidigare där politiker kan kommunicera direkt till sina följare genom sociala plattformar. LÄS MER

  2. 17. B2C screening in the fuzzy front end : A case study on how B2C can adopt B2B innovation screening on the consumer insight screening process

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Jonathan Hadd; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to create practical guidelines for mid-level managers on how to structure their screening process of customer insights. In doing so, the study draws comparison between B2B and B2C innovation funnels and investigates what aspects the consumer market can benefit from in a global environment. LÄS MER

  3. 18. Att optimera en kulturförändring genom effektivt ledarskap, sett ur medarbetarens perspektiv

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Emilia Olsson Stjernberg; Nathalie Augustsson; [2023]
    Nyckelord :Participation; Development; Community; Motivation; Organizational culture; Change Management and Leadership; Delaktighet; Utveckling; Gemenskap; Motivation; Organisationskultur; Förändringsledning och Ledarskap;

    Sammanfattning : Idag lever organisationer i ett hårt klimat både genom finansiella svårigheter och en marknad som ständigt förändras och utvecklas. För att en organisation ska vara attraktiv och behålla sin konkurrenskraft måste organisationen ständigt förbättras. LÄS MER

  4. 19. Du kan ta det lite lugnt, du behöver inte flyga hela tiden : En kvalitativ studie om hur det är att vara ledare på den svenska arbetsmarknaden som kvinna med invandrarbakgrund

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Selma Karaman; Naida Sabanovic; [2023]
    Nyckelord :Women with immigrant backgrounds; leadership; intersectionality; emotions; stratification; diversity;

    Sammanfattning : The aim of this qualitative study is to examine how women with immigrant backgrounds have achieved leading positions in the Swedish labor market. According to previous research, women with immigrant backgrounds face several barriers when seeking a career and achieving leadership positions. LÄS MER

  5. 20. How to identify adaptability within SMEs: A case Study

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Afnan Abdul Amir; Onel Nabeel Polus; [2023]
    Nyckelord :Change Management; Adaptability; SMEs;

    Sammanfattning : Date :  4th June 2023 Level : Masters thesis in industrial engineering and management, advanced level, 30 ECTS Institution : School of Innovation, Design and Engineering, Mälardalens University   Authors :   Afnan Abdul Amir 9 Maj 1998Onel Nabeel Polus 24 November 1998 Title: How to identify Adaptability within SMEs: A case Study Supervisor: Mikael Johnsson Keywords: Change Management, Adaptability, SMEs Research Question : How can consult agencies identify the adaptability within SMEs?. Purpose: The purpose of this study was to develop a process for the identification of  SMEs adaptability. LÄS MER