Sökning: "Marketing Industrial marketing"

Visar resultat 11 - 15 av 181 uppsatser innehållade orden Marketing Industrial marketing.

  1. 11. Användningsområden, styrkor och utmaningar med metoden livscykelanalys: en fallstudie på ett tilvlerkande stålföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Fredrik Engblom; Julia Brodén; [2022]
    Nyckelord :Life cycle assessment; Areas of use for a LCA; Challenges and strengths with the LCA method; Steel industry; CO2; Greenhouse gases; Climate change; Livscykelanalys; Användningsområden för en LCA; Utmaningar och styrkor med metoden LCA; Stålindustri; CO2; växthusgaser; klimatförändring; kommunikation.;

    Sammanfattning : There has been a rise in greenhouse gas emissions since the industrial revolution. Today the steel industry is one of the industries with the highest emissions of greenhouse gas and impact on the climate. LÄS MER

  2. 12. Proposition of a Framework for Measuring Meso-Level Product-Oriented Circularity : Case Study of the Swedish Automotive Industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Milan Mansuino; [2022]
    Nyckelord :Circularity; Indicators; Automotive Industry; Product-Oriented; Cirkuläritet; Indikatorer; Bilindustrin; Produktorienterad;

    Sammanfattning : Circularity is a trending topic in research and in marketing documents from companies, as this notion is essential to move towards sustainability. However, there is no tool assessing the circularity of a manufactured product at a meso-level, i.e. on the product’s perspective, even though the same kind of tools exists for environmental impact. LÄS MER

  3. 13. Capturing the Digital Era: Utilizing Digital Technologies to Strengthen Marketing and Communication -A multiple case study of eight Swedish international industrial organizations

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Carl Eklund; Tobias Brandt; [2021-06-28]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Recent technological developments during the 21st century has enabled organizations to meet its customers in new ways, giving birth to the concept of digital marketing and communication. Digital marketing and communication activities have for a long period of time been a central part of B2C-organizations marketing strategy. LÄS MER

  4. 14. Svenska kvinnliga konsumenters upplevda påverkan av hållbar marknadskomunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Julia Justad; Nora Eliasson; [2021]
    Nyckelord :Green marketing; CSR; consumer behavior; the green marketing mix; sustainable clothing consumption; Grön marknadsföring; CSR; attityd; konsumentbeteende; den gröna maknadsmixen; hållbar klädkonsumtion;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring har varit en del av samhället sedan den industriella revolutionen (Barregren, 2014). Genom åren har den förändrats och anpassat sig efter samhällets förväntningar, vilket har gjort att på senare tid har företagens marknadskommunikation övergått till att fokusera på klimatavtrycket och det sociala ansvaret som företagen har samtidigt som konsumtionen ökar i samhället. LÄS MER

  5. 15. Key components of building customer trust in the space industry : An investigation of the future of satellite applications

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Industriell teknik; Uppsala universitet/Institutet för rymdfysik, Uppsalaavdelningen

    Författare :Josefine Nittler; Mattias Ahlsén; [2021]
    Nyckelord :School of Entrepreneurship; space; space industry; satellite; application; artificial intelligence; AI; trust; B2B; industrial marketing; explorative case study; SpaceCloud; Unibap; Entreprenörskolan; rymd; rymdindustri; satellit; applikation; artificiell intelligens; AI; förtroende; B2B; industriell marknadsföring; explorativ fallstudie; SpaceCloud; Unibap;

    Sammanfattning : This study is an empirical case study of the Swedish space- and automation company Unibap AB about how to build trust in the space industry. The space industry is distinctive in the way that space missions are at high stakes because of the high costs and the fact that the technology can not be modified after launch. LÄS MER