Sökning: "Marknadsföring; mättad marknad"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Marknadsföring; mättad marknad.

  1. 1. En bild säger mer än tusen ord : En kvalitativ studie om vad som väcker konsumenters intresse på Instagram

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Amanda Alvberg; [2022]
    Nyckelord :Visual elements; interior design images; interior design companies; Instagram; rhetoric; Visuella element; inredningsbilder; inredningsföretag; Instagram; retorik;

    Sammanfattning : Sociala medier är ett fenomen som växer sig större och blir alltmer förekommande världen över. En av de mest använda plattformarna är Instagram där människor genom bilder kan dela med sig av sin vardag och där företag får chansen att sprida sitt varumärke genom en visuell kommunikation. LÄS MER

  2. 2. Storytelling som marknadsföringsverktyg för att stärka varumärkesvärde ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Elsa Sörensen; Amanda Valkonen; [2021]
    Nyckelord :Storytelling; marknadsföring; Fjällräven; varumärkesvärde; innehållsanalys; retorik; semiotik;

    Sammanfattning : Idag blir det svårare och svårare för företag att sticka ut med sina budskap på en allt mer mättad marknad. Behovet av att särskilja sig från konkurrenter blir allt större och aspekter som pris och kvalitet räcker inte längre till. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföringsstrategier för ett nytt barnklädesmärke på en mättad marknad

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Maria Lundkvist; Jenny Mårud Hedblad; [2007]
    Nyckelord :barnklädesbranschen; konkurrentutsatt marknad; relationsmarknadsföring; mervärdesskapande; marknadsföring; involvering; varumärke; Relationsmarknadsföring; Involveringsteorin; Word of mouth; Differentieringsstrategier; Brand Equity; PR; Relationen till media;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har barnklädesbranschen och dess aktörer upplevt en kraftigt ökad efterfrågan och utbud på marknaden. En högkonjunktur och en trend där förstföderskorna är äldre gör att barnfamiljerna har stabilare ekonomi. LÄS MER

  4. 4. Storbankernas överlevnad

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Emma Jakobson; Johanna Melander; [2007]
    Nyckelord :Storbanker; värdeskapande processer; intern marknadsföring; service value chain; gapanalys; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om storbankernas interna värdeskapande processer med de anställda för att kunna skapa lojala kunder. Fokus ligger på just den interna marknadsföringen då denna måste vara effektiv för att den externa marknadsföringen ska bli framgångsrik. LÄS MER

  5. 5. Digital-TV : Hur digital-TV-distributörer bygger relationer med kunder

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Clara Siwertz; Stefan Tägt; [2006]
    Nyckelord :marknadsföring; relationsmarknadsföring; digital-TV; CRM; involvering; kundvård; relationer;

    Sammanfattning : 1997 kom riksdagen med ett förslag om att genomföra ett teknikskifte inom Sveriges marksända TV-distribution. Teknikskiftet skulle innebära att de analoga TV-sändningarna via marknätet skulle ersättas med digitala TV-sändningar och övergången skulle därför bidra med en mängd ekonomiska och tekniska fördelar. LÄS MER