Sökning: "barnklädesbranschen"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet barnklädesbranschen.

  1. 1. Att gestalta hållbarhetskommunikation ur ett CSR-perspektiv : En kvalitativ innehållsanalys av svenska barnklädesföretags hållbarhetsrapporter

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Orawan Johansson Sikhinaram; Martina Askebrink; [2022]
    Nyckelord :CSR; Strategic communication; Sustainability; Green advertising; Framing theory; Children’s clothing; Fast-fashion; qualitative content analysis; CSR; Strategisk kommunikation; Hållbarhet; Grön marknadsföring; Gestaltningsteorin; Barnkläder; Fast-fashion; kvalitativ innehållsanalys;

    Sammanfattning : Hållbarhetsfrågor är en ständig diskussion som på senare år har intensifierats. I och med detta kräver både lagstiftningen och samhället idag att företagen ska arbeta och redovisa sitt hållbarhetsarbete. LÄS MER

  2. 2. Från idé till succé : affärsplanens roll i utvecklingen av ett företag

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Janis Cakste; Josefine Dracke ; Ariam Kelemeworki; [2012]
    Nyckelord :Ekonomi; Affärsplan; LIVLY; Kvalitativ Metod; Fallstudie; Utveckling;

    Sammanfattning : Idag hävdar majoriteten av forskarna att en affärsplan är ett måste i ett nystartat företag. LIVLY är verksamma inom barnklädesbranschen och har lyckats etablerat sin verksamhet utan en affärsplan. Företaget befinner sig nu i en expansionsfas och måste ta ställning till hur de ska ta sig igenom fasen. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföringsstrategier för ett nytt barnklädesmärke på en mättad marknad

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Maria Lundkvist; Jenny Mårud Hedblad; [2007]
    Nyckelord :barnklädesbranschen; konkurrentutsatt marknad; relationsmarknadsföring; mervärdesskapande; marknadsföring; involvering; varumärke; Relationsmarknadsföring; Involveringsteorin; Word of mouth; Differentieringsstrategier; Brand Equity; PR; Relationen till media;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har barnklädesbranschen och dess aktörer upplevt en kraftigt ökad efterfrågan och utbud på marknaden. En högkonjunktur och en trend där förstföderskorna är äldre gör att barnfamiljerna har stabilare ekonomi. LÄS MER