Sökning: "Marknadsföring nutid"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Marknadsföring nutid.

  1. 1. Det gröna dilemmat : En kvalitativ studie om konsumenters uppfattning och agerande kring hållbar konsumtion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Stina Victorson; Kim Thåström Klow; [2022]
    Nyckelord :hållbarhet; hållbart konsumentbeteende; grönt konsumentbeteende; grön marknadsföring;

    Sammanfattning : Hållbarhet är ett viktigt ämne som inkluderar och påverkar alla, både i nutid och framtid. För att en förändring ska ske måste fler engagera sig och anta ett hållbart konsumentbeteende. LÄS MER

  2. 2. Sydsvenska elitfotbollsorganisationers arbete med marknadsföring i nutid

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Mikael Svensson; [2020]
    Nyckelord :herrfotboll elit; damfotboll elit; marknadsföring; elitfotboll; sydsvenska elitfotbollsföreningar;

    Sammanfattning : SammanfattningTitel: Sydsvenska elitfotbollsorganisationers arbete med marknadsföring i nutid.Nivå: Kandidatexamen Sport ManagementFörfattare: Mikael SvenssonHandledare: Tomas PetersonSyfte: Syftet är att undersöka och analysera vilka skillnader det finns mellan herr- och dam elitfotbollsorganisationer utifrån ett organisationsperspektiv, samt hur och i vilken utsträckning de arbetar med marknadsföringsmixen 7P för att bibehålla och förbättra sitt fotbollsvarumärkes marknadsposition. LÄS MER

  3. 3. Utvecklingen av svensk läkemedelsreklam för receptbelagda och receptfria läkemedel : Perioden från sekelskiftet år 1900 till nutid

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)

    Författare :Danijela Hagblom; [2018]
    Nyckelord :läkemedelsreklam; svensk läkemedelsreklam; marknadsföring; reklam; läkemedel; farmaci; läkemedelsindustri; etiska normer;

    Sammanfattning : Följande uppsats analyserar utvecklingen av läkemedelsreklam i Sverige under perioden från sekelskiftet 1900 till nutiden. Under denna period har läkemedelsreklam gått genom många förändringar. LÄS MER

  4. 4. Köpcentrum - Ett framtida multikoncept : Varumärkesbyggande med hjälp av sinnen och upplevelser

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sofie Bramford; Jessica Sundström; [2014]
    Nyckelord :shopping centers; sensory marketing; customer experience; brands; e-commerce; city center; multi-concept; competition; köpcentrum; sinnesmarknadsföring; upplevelsebaserad marknadsföring; varumärken; e-handel; cityhandel; multikoncept; konkurrens;

    Sammanfattning : Forskningsfråga:  Vad kan komma att karaktärisera köpcentrum i framtiden? Syfte: Syftet med denna uppsats är att med avseende på såväl nutid som framtid analysera på vilket sätt arbetet inom köpcentrum är inriktat för att stärka varumärket, klargöra sinnenas betydelse för köpcentrum och tydliggöra hur köpcentrum förhåller sig till konkurrensen från olika typer av handelsplatser. Metod: I denna uppsats har en kvalitativ forskningsmetod antagits. LÄS MER

  5. 5. DE TRE MODEJÄTTARNA : Det gröna arbetet i modeindustrin

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Linnéa Edwall; Stina Stark; [2008]
    Nyckelord :marknadsföring; grön marknadsföring;

    Sammanfattning : Miljöproblematiken i samhället har under de tre senaste decennierna utgjort stort fokus i olika debatter. Idag belyses miljöfrågorna mer än någonsin och kopplas allt mer frekvent samman med vårt ohållbara konsumtionssamhälle. Forskning inom området belyser problematiken kring att vi konsumerar mer än vad vi har råd med. LÄS MER