Sökning: "Marknadsföring på engelska"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Marknadsföring på engelska.

  1. 1. Personal characteristics in job ads : Strategic communication in urban and rural municipalities

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Aleksander Teigen; [2019]
    Nyckelord :Job classifieds; urban rural municipalities; strategic communication; big five theory; chi-square; Platsannonser; storstad landsbygd; strategisk kommunikation; femfaktorteorin; chi2;

    Sammanfattning : Platsannonser är medveten kommunikation från arbetsgivare med avsikten att framförallt locka nya medarbetare, men fungerar även som marknadsföring av den rekryterande organisationen. I platsannonser är efterfrågan på personliga egenskaper hos den som ska anställas ett vanligt förekommande fenomen. LÄS MER

  2. 2. Strävan efter kundlojalitet : modeföretags väg mot att uppnå kundlojalitet genom sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emelie Stålhand; Clara Lundberg; [2016]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföringsstrategier; trender; kundlojalitet; trovärdig marknadsföring;

    Sammanfattning : Det har skapats en allt större förväntning från modeföretags kunder att de ska vara aktiva på sociala medier. För att modeföretag ska lyckas nå sin målgrupp genom bruset av all marknadsföring på sociala medier krävs det utvecklade marknadsföringsstrategier som är anpassade till den tänkta målgruppen. LÄS MER

  3. 3. Taggar och länkar - en ny era av marknadsföring på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emelie Czari; Ida Jarander; Josephine Teoh; [2016]
    Nyckelord :social media; Instagram; blogs; tags; ad links; eWOM; trustworthiness; sociala medier; Instagram; blogg; taggar; länkar; eWOM; trovärdighet;

    Sammanfattning : Den konstanta närvaron och fortsatta tillväxten av sociala medier har resulterat i en mängd utmaningar och desslika möjligheter för företag och hela industrier. Idag är Instagram och bloggar två av de mest framstående sociala medierna där användare, konsumenter, marknadsförare, påverkare och organisationer kan skapa synergier för att utöka både närvaro och bredda sin målgrupp. LÄS MER

  4. 4. Bad Girls and Good Boys: Språk, musik och image 1962-1964

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikvetenskap

    Författare :Fia Skärblom; [2016]
    Nyckelord :Beatles; music; Ronettes; gender; Performing Arts;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks manliga och kvinnliga skillnader inom image, marknadsföring och musik under årtalen 1962-1964. För att göra detta används amerikanska girl groups, exempelvis The Ronettes, och det brittiska bandet The Beatles som referenser och utgör grunden för de analyser som utförs i uppsatsen. LÄS MER

  5. 5. Den som vill, kan : Dansk-svensk språkkontakt – i verkligheten och på webben

    Magister-uppsats, Institutionen för nordiska språk

    Författare :Anders Nordkvist; [2013]
    Nyckelord :dansk–svensk; språkförståelse; språkkontakt; semikommunikation; Öresundsregionen; danska; svenska; nordiska språk;

    Sammanfattning : Sammandrag Uppsatsen behandlar dansk-svensk språkkontakt i Öresundsregionen, bland annat på internet. Arbetet har ett tudelat syfte och huvudfrågorna har varit följande: Vilken bild får man av dansk-svensk språkkontakt genom Öresundsanknutna webbplatser? Vilken bild får man av dansk-svensk språkkontakt genom transnationella nätverkssamarbeten i Öresundsregionen? I ett första skede har nitton dansk-svenska webbplatser studerats och de har fördelats på tre kategorier: Intresseorganisationer, Utbildningsanordnare samt Information och marknadsföring. LÄS MER