Sökning: "Medierad kommunikation"

Visar resultat 6 - 10 av 28 uppsatser innehållade orden Medierad kommunikation.

  1. 6. Betydelsen av kommunikation och ökad miljödebatt i media för icke-statligt miljöarbete : En kvalitativ intervjustudie angående miljöorganisationers uppfattningar

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Moa Hultberg; Julia Andersson; [2020]
    Nyckelord :Environmental non-governmental organisations; information and communication technologies; global environmental debate; covid-19 pandemic; Miljöorganisationer; informations- och kommunikationsteknologi IKT ; global miljödebatt; covid-19 pandemin;

    Sammanfattning : Forskning visar att informations- och kommunikationstekniker är en viktig del för aktörer såsom miljöorganisationer. Olika kommunikationstekniker och olika typer av media har utvecklats med hög hastighet sedan 1980- och 90-talet och utvecklingen fortsätter (Statens Medieråd, 2016, Myndigheten för press, radio och tv, 2019). LÄS MER

  2. 7. Teaterscenen som en politisk plattform : Rent och Book of Mormon som uttryck för det kulturella medborgarskapet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :William Aleman; [2020]
    Nyckelord :Musical theatre; identity; community; culture; citizenship; life politics; Social Sciences;

    Sammanfattning : “Musikalernas inflytande på samhället: Hur Rent och Book of Mormon främjar kulturellt medborgarskap” är författad av William Aleman vid institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet. Det är en kulturanalys som undersöker medborgarens rätt till att synas, höras och erkännas som identitet eller community i offentligheten, vilket arbetet menar ligger till grund för det kulturella medborgarskapet. LÄS MER

  3. 8. Budskapspostinskott, budskapsinbäddningar och övergångsfraser : En teorigenererande konversationsanalys av politikers strategier för att utöva makt över innehållet i partiledarintervjuer.

    Magister-uppsats,

    Författare :Eva-Lotta Palm; [2019]
    Nyckelord :mediatization; mediated political communication; news interview; CA; conversation analysis; interaction.; mediatization; medierad politisk kommunikation; nyhetsintervju; partiledarintervju; CA; konversationsanalys; interaktion;

    Sammanfattning : This study examines Swedish party leaders’ strategies in political campaign interviews to both answer the journalist’s question and deliver own messages. The material studied consists of eight fifty minutes long interviews, each with one Swedish party leader, broadcast in the channels of the Swedish public service company Sveriges television in a series of episodes called “Val 2014 #dinröst” in the weeks before the 2014 elections. LÄS MER

  4. 9. Funktionsaktivsm : Onlineaktivism och samhällsengagemang på Twitter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Fredrik Wintzell; [2018]
    Nyckelord :civic engagement; online activism; disability; twitter; nethnography; design; media and communication technology; samhällsengagemang; onlineaktivism; funktionsvariation; funktionsnedsättning; twitter; netnografi; design; medietknik;

    Sammanfattning : Activism and Civic engagement on social media have been taking place since they became a part of communication takes place in people’s everyday lives (Mihailidis 2015). This thesis aims to study the new opportunities for civic engagement and activism that have arisen through the growth of digital media. LÄS MER

  5. 10. Emojikulturen : emotionalisering och församtaligande av skriftlig kommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Hannah Busch; Emma Olausson; [2018]
    Nyckelord :emoji; emojibruk; emotionalisering; församtaligande; intimitet; känsloförmedling; mikromaktsutövning; Social Sciences;

    Sammanfattning : Emojikulturen - Emotionalisering och församtaligande av skriftlig medierad kommunikation är författad av Hannah Busch och Emma Olausson, vid Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds universitet. Studiens syfte har varit att utmana föreställningen om att förmågan att kommunicera känslor i medierad kommunikation gått förlorat i och med den ökade digitaliseringen, genom att undersöka vad som händer med samtalet när emoji används i kommunikationen. LÄS MER