Sökning: "Min Nilsson"
Visar resultat 11 - 15 av 239 uppsatser innehållade orden Min Nilsson.
11. TV-spel som didaktiskt verktyg : TV-spels didaktiska möjlighet i religionskunskap
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : Denna studie handlar om att diskutera och beskriva hur TV-spel kan användas som didaktiskt verktyg. Studien kommer diskutera och analysera vad spel kan medföra för att höja en elevs kunskapa i religionskunskap. Studiens metod kommer vara en kvalitativ litteraturanalys av spelet God of War från 2018. LÄS MER
12. Skrivkramp : En studie som gynnar skriftspråksutvecklingen hos elever i språklig sårbarhet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Nilsson, Jessica (2022). ”Skrivkramp” En studie kring arbetssätt som gynnar skriftspråksutvecklingen hos elever i språklig sårbarhet. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
13. Validering av en handledsburen aktivitetsmätare och en självskattningskala för beräkning av VO2max
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Människan i rörelse: hälsa och rehabiliteringSammanfattning : Titel: Validering av en handledsburen aktivitetsmätare och en självskattningskala för beräkning av VO2max. Bakgrund: Fysisk aktivitet och god aerob kapacitet är kopplat till god hälsa och lägre risk för livsstilsrelaterade sjukdomar. LÄS MER
14. Inkludering : För barn med fysiska särskilda behov
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Min studie innehåller förskollärares syn på inkludering och hur den tillämpas för barn med fysiska särskilda behov. Jag jämför litteratur, tidigare forskning med resultatet från min undersökning. Syftet med denna undersökning är att undersöka hur förskollärare inkluderar barn med fysiska speciella behov. LÄS MER
15. ”Hur fan kan du göra så mot min tro? Du ska få stryk!” : En kvalitativ intervjustudie om konflikt och konflikthantering i religionskunskapsklassrummet från elevernas perspektiv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : This study explores how pupils within the religious education classroom experience conflicts as well as methods of managing them. By conducting qualitative interviews with eight different recipients from two municipalities, data has been collected that implies that religious education lessons are prone to conflict. LÄS MER