Sökning: "Mise-en-scène"

Visar resultat 16 - 20 av 54 uppsatser innehållade ordet Mise-en-scène.

  1. 16. Barndomsrevolution på Unga Klara : En föreställningsanalys av För att jag säger det utifrån ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Linnéa Wäisänen; [2020]
    Nyckelord :Unga Klara; gender; performativity; performance analysis; childhood revolution; theatre for children and young audiences; Unga Klara; genus; performativitet; föreställningsanalys; barnteater; barndomsrevolution;

    Sammanfattning : CHILDHOOD REVOLUTION AT UNGA KLARA - A performance analysis of ’För att jag säger det’ from a gender perspective LINNÉA WÄISÄNEN Abstract The Swedish professional theatre for children and young audiences is in a constant change, development and renewal due to adulthoods shifting view and understanding of the child and childhood through the ages. The shifting discourse of childhood can be seen both in the various theatre performances for children and young audiences throughout the 20th century, but also in the constant shifting discussions and debates about what sort of performances are appropriate for children. LÄS MER

  2. 17. Kommer det att sluta lyckligt? : En semiotisk analys av Alfonso Cuaróns Roma

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Karl Larsson; [2020]
    Nyckelord :Roma; mise-en-scène; semiotik; Alfonso Cuarón; bildkomposition; staging; kamerarörelse;

    Sammanfattning : Syften med den här uppsatsen är att fördjupa kunskapen om hur Alfonso Cuarón använder sigav staging/blocking, kamerarörelse och bildkomposition för att förebåda olycka i filmenRoma från 2018. Studien kommer att använda sig av bildsemiotisk metod för att analyserautvalda scener som kretsar kring huvudkaraktären Cleo och hennes förhållande med Fermínsamt den graviditet som följer. LÄS MER

  3. 18. Barndomsrevolution på Unga Klara : En föreställningsanalys av För att jag säger det utifrån ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Linnéa Wäisänen; [2020]
    Nyckelord :Gender; performativity; theatre for children and young audiences; Unga Klara; Genus; Performativitet; barnteater; Unga Klara;

    Sammanfattning : The Swedish professional theatre for children and young audiences is in a constant change, development and renewal due to adulthoods shifting view and understanding of the child and childhood through the ages. The shifting discourse of childhood can be seen both in the various theatre performances for children and young audiences throughout the 20th century, but also in the constant shifting discussions and debates about what sort of performances are appropriate for children. LÄS MER

  4. 19. “Having a vagina doesn’t stop me from believing that my balls are bigger than yours” : en kvalitativ studie om kvinnorna i TV-serien Suits

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Emma Sundström; Johanna Kaisäter; [2020]
    Nyckelord :Female representation; Television series; Stereotypes; Gender; Feminism; Kvinnlig representation; Tv-serie; Stereotyper; Genus; Feminism;

    Sammanfattning : Historically, women have been given significantly less space than men on the TV screen andtheir roles have often been secondary to men's. The woman's role has often been a passive supporting role alongside the man's main role that drives the action forward (Greene, 2010, ss.1066–1071). LÄS MER

  5. 20. Det konverserande rummet : En kvalitativ studie om scenografi och interaktion i datorspelet Kentucky Route Zero

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :Anders Persson; [2019]
    Nyckelord :Interactivity; space; scenography; mise-en-scéne;

    Sammanfattning : As a reaction to developments being made by indie developers in the peripherals of the video game industry, this paper has been authored with intent to contribute to an ongoing discourse on interactive media. This paper details a study of Cardboard Computers project Kentucky Route Zero, and the means by which the player in Kentucky Route Zero has their interactions enabled within the game. LÄS MER