Sökning: "Modern dans"

Visar resultat 21 - 25 av 31 uppsatser innehållade orden Modern dans.

  1. 21. La crise des garçons:Réalité ou mythe dans les classes de français au collège en Suède?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Christopher Rich; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The objective of this thesis is to investigate the existence of a boy crisis in the French classes, located throughout Swedish high schools. The main focus of the thesis is to determine whe-ther or not the teachers feel as though there are differences between males and females in three different main focuses. LÄS MER

  2. 22. La compétence communicative, à quoi ça sert? : Interprétation et mise en pratique de la notion dans l’enseignement des langues vivantes en Suède

    Kandidat-uppsats, Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Charlotte Janerdahl; [2013]
    Nyckelord :communicative competence; teaching; language learning; French; syllabus for modern languages; grammar; lower secondary school; kommunikativ kompetens; undervisning; språkinlärning; franska; kursplanen för moderna språk; grammatik; högstadiet;

    Sammanfattning : This thesis presents an investigation of the interpretation and application of the concept "communicative competence" in a lower secondary school in the south of Sweden. The reason for this investigation is that the author is in the teacher training programme and seeks to learn more about this important feature of language teaching. LÄS MER

  3. 23. Var är pojkarna i dansundervisningen? : En kvalitativ undersökning om pojkars inställning till dansundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Carin Carlborg; [2013]
    Nyckelord :dans; pojkar; gymnasium; genus; heteronormativitet; maskulinitet;

    Sammanfattning : Dance has for a long time been regarded as a feminine domain, which has resulted in a pitiable number of dancing boys. The purpose of this study is therefore to investigate what kind of attitude boys have to the dance subject. LÄS MER

  4. 24. À la Recherche d'Éléments de Phonétique : Une analyse de la phonétique comme outil de travail dans l'enseignement du français dans les lycées suédois

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lärarhögskolan vid Umeå universitet (LH); Institutionen för språkstudier

    Författare :Janique Bédard Olsson; [2012]
    Nyckelord :intuitive learning; pronounciation rules; oral comprehension and expression; modern languages; school programs; apprentissage intuitif; règles de prononciation; expression et compréhension orale; langues modernes; programmes scolaires;

    Sammanfattning : This examination paper looks into the role of phonetics today in teaching French language to Swedish learners and analyzes the content of upper secondary schoolbooks with regards to phonetic elements. Starting from the statements that French is perceived by Swedish learners as a difficult language and that oral expression has grown in importance in modern language courses’ syllabus, it is believed here that phonetics should be of utmost importance when learning French. LÄS MER

  5. 25. Dans i skolan : En undersökning i hur lärare och elever ser på dans i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Helena Strömbäck; [2012]
    Nyckelord :Idrott och hälsa; idrottslärare; idrottsundervisning; dans; skolan;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte Syftet med denna studie är att undersöka elevers och lärares inställning till dans i ämnet idrott och hälsa. Syftet är konkretiserat i två frågeställningar Frågeställningar Frågeställningarna i uppsatsen kommer vara: Hur stor inverkan har lärarens eget intresse samt kunskap inom dans på vilka danser de lär ut? Skulle elevernas inställning till dans bli mer positiv med en mer nutida och uppdaterad dansundervisning? Metod För att genomföra studien gjordes kvalitativa intervjuer med fem lärare i Idrott och hälsa på fyra olika grundskolor. LÄS MER