Sökning: "Motorikutveckling"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Motorikutveckling.
1. Förskollärares didaktiska perspektiv på musik som ämne och metod i förskolan : En förskole-didaktisk studie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Musik som estetisk uttrycksform kan användas som ämne och metod i förskolans undervisning. Vad? Hur? och Varför? musik ska användas som ämne eller metod i förskolan är upp till förskollärarna att avgöra. LÄS MER
2. Barns förutsättningar för den grovmotoriska utvecklingen i utomhusmiljön : - En kvalitativ intervjustudie om pedagogers upplevelser om att kunna möjliggöra för barns grovmotoriska utveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka pedagogers upplevelser om hur de kan möjliggöra för barnens grovmotoriska utveckling i utomhusmiljön. Genom kvalitativa intervjuer med drag av tolkande hermeneutik har vi, författare, genomfört semistrukturerade intervjuer med tio pedagoger på två olika förskolor. LÄS MER
3. Barns grovmotorik : Barns grovmotoriska rörelser på förskolegården
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur barn motoriskt nyttjar de miljöer som erbjuds på förskolegården. Detta genom att studera och undersöka ett antal utvalda grovmotoriska rörelser, var på förskolegården barnen väljer att utföra dessa grovmotoriska rörelser samt hur de utför dem. LÄS MER
4. Bildskapande i förskolan : Synpunkter från sex pedagoger om syftet med planerade och fria bildskapande aktiviteter i förskolan.
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka vilket syfte och målsättningar som pedagoger har med de bildskapande aktiviteter som erbjuds i förskolan. Detta arbete fokuserar på de utvalda pedagogernas synpunkter om det fria och planerade bildskapande aktiviteter. LÄS MER