Sökning: "Nature-oriented"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet Nature-oriented.

  1. 1. I vilka syften genomför lärare laborationer i biologi? En studie utifrån hel- och halvklasslaborationer i undervisningen

    Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för biologi och miljövetenskap

    Författare :Moa Eneroth; [2023-06-12]
    Nyckelord :Laborationer; helklass; halvklass; organisation; biologi;

    Sammanfattning : Labs form part of the curriculum for the biology subject in grades 7 to 9 at upper secondary school and are an important element of biology teaching. The previous research that I have examined in connection with the study shows that teachers carry out laboratories for several different purposes. LÄS MER

  2. 2. Skönlitteraturens roll i NO-undervisning : Lärares syn på skönlitteratur i språk- och kunskapsutvecklande undervisning inom de naturorienterande ämnena i mellanåren

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Alicia Jonsson; [2023]
    Nyckelord :Language development; knowledge development; fiction; science subjects; Språkutvecklande; kunskapsutvecklande; skönlitteratur; naturorienterande ämnen;

    Sammanfattning :  This study aims to investigate how four teachers work with fiction in science lessons and the teachers' views on whether fiction promotes the students' language- and knowledge development within the nature-oriented subjects. The study's two questions are: ·      How do the teachers in the study implement fiction in teaching within the nature-oriented subjects? ·      In what/in what ways do the teachers in the study believe that fiction can influence students' knowledge development in the nature-oriented subjects?  The study is based on Cummins four field model and the sociocultural perspective with a main focus on the connection between language and learning and the concept scaffolding. LÄS MER

  3. 3. Komorebi – A Biophilic Design Concept for Enhanced UX in Autonomous Cars

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Long Nguyen; [2023]
    Nyckelord :User Experience UX ; Nature-oriented; Biophilic Design; Concept; Autonomous Cars; Japanese Design; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Autonomous cars have the potential to revolutionize private transportation by allowing occupants to utilize their travel time for other activities. Considering the new opportunities for improved productivity, as well as the increasing demand for constant digital connectivity, reconnecting with nature will be crucial for alleviating cognitive stress and promoting healing and well-being. LÄS MER

  4. 4. Att lära elever ett främmande språk-begreppsförståelse vid naturorienterande undervisning : En kvalitativ studie med lärare i naturorienterande ämnen undervisande i årskurs 4–6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Jesper Sundberg; Maria Hägglöf; [2023]
    Nyckelord :NO; naturorientande; undervisning; begreppsförståelse; pragmatism; inquiry; ”cash value”; språkutvecklande; didaktik;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att identifiera arbetsmetoder inom den naturvetenskapliga undervisningen specifikt inriktad på begreppsinlärning. Studien genomfördes med en metod av kvalitativ karaktär bestående av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  5. 5. Vad behövs för en bra teknikundervisning? : En studie om hur pedagoger ser på teknikundervisning för åk 1-3

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Madeleine Lundell; [2021]
    Nyckelord :assessment; interest; primary school; technology teaching; understanding; bedömning; förståelse; intresse; lågstadiet; teknikundervisning;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to contribute with knowledge about technology teaching for years 1-3 by gaining better knowledge of what educators perceive about their technology teaching regard to interest, understanding and assessment. The study has used semi-structured interviews as a method, involving four educators. LÄS MER