Sökning: "New Luxury"
Visar resultat 6 - 10 av 111 uppsatser innehållade orden New Luxury.
6. The Green Road to Luxury : Insights into the Perceptions of Sustainability in the Minds of Luxury Car Consumers
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Background The alarming speed of environmental degradation is enhancing the need to shift current production and consumption habits towards more sustainable ones. Luxury producers face the necessity to act following their responsibilities to stimulate sustainable sourcing, manufacturing, and marketing. LÄS MER
7. Med en enkel tulipan.. : En kvalitativ studie om hur blommor värderas och konsumeras, samt hur det kan tillämpas i visuell kommunikation.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Studien ska undersöka unga kvinnors värderingar, samt varför denna grupp konsumerar blommor, för att bidra med fördjupad kunskap om hur konsumtionsmönster påverkas av sociologiska aspekter, för att belysa den inverkan det kan ha på visuell kommunikation. Genom en kvalitativ intervjustudie ämnar författarna få insikt i unga kvinnors synsätt kring blomsterkonsumtion, och den empiriska datan ska användas i syfte att exemplifiera hur blomsterbutiker kan tilltala unga kvinnor genom visuell kommunikation. LÄS MER
8. Delat På Taket
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljöSammanfattning : Bostäder i storstäder har blivit en svårtillgänglig lyxvara, samtidigt som ett fåtal tjänar mycket pengar på situationen. Som bostadsmarknaden ser ut idag, med vinstdrivande byggbolag tillsammans med dyr mark, går problemet inte att lösa utan förändring (Länsstyrelsen 2021). LÄS MER
9. Genuine or misleading? An exploration of Gen Z consumer perceptions of inauthentic brand heritage in fashion branding
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis purpose: The purpose of the research is to contribute to existing research and theory by providing insights into how Gen Z consumers perceive inauthentic brand heritage in fashion branding. It also aims to understand how these perceptions differ between fast fashion and luxury fashion and how they contribute to consumer attitudes towards brands. LÄS MER
10. Millennials Transforming the Luxury Fashion Industry: An exploratory research about enabling a multidirectional service encounter online
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : There is a growing apparent conflict within the luxury fashion industry in regards to the service encounter. This as luxury fashion brands are reluctant to digital change in their service practices while there is a growing expectation among the ‘new’ luxury consumer of millennials for brands to adapt to more interactive and digital practices. LÄS MER