Sökning: "Newly arrived students"
Visar resultat 21 - 25 av 228 uppsatser innehållade orden Newly arrived students.
21. Att bedriva andraspråksundervisning för nyanlända elever med PTSD : En studie om lärares erfarenheter, förutsättningar och strategier
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur svenska som andraspråkslärare inom språkintroduktionsprogram arbetar för att stödja nyanlända elever som lider av posttraumatisk stress (PTSD) för att främja deras andraspråksinlärning. För att uppnå studiens syfte valdes en kvalitativ ansats och semistrukturerade intervjuer som metod. LÄS MER
22. The Use of Translanguaging Strategies in Swedish Lower Primary Schools : How Students Use Translanguaging Strategies in the English Classroom and Teacher’s Perceptions
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Multilingualism is becoming the new norm in Swedish schools due to the growth of the Swedish population and increased immigration. Students learning English often find themselves with more than one language in their repertoire and they need a way to use it. LÄS MER
23. Digital assisterande teknik : -ett stöd för nyanlända elevers språkutveckling
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Den här studien strävar efter att synliggöra hur digital assisterande teknik i undervisningen kan främja nyanlända elevers språkutveckling. Syftet med studien är således att ta reda på hur några pedagoger uppfattar och använder digital assisterande teknik som ett stöd i undervisning av nyanlända elever. LÄS MER
24. F–3-lärares arbete med nyanlända elever : En kvalitativ studie om F–3-lärares arbete med nyanlända elevers språkutveckling i svenskundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie var att bidra med mer kunskaper om hur F–3-lärare arbetar i svenskundervisningen för att hjälpa nyanlända elever med deras språkutveckling. Kvalitativ intervjumetodik tillämpades i studien. Vi använde oss av semistrukturerade intervjuer, då åtta F–3-lärare intervjuades. LÄS MER
25. Engelskundervisning för nyanlända elever 6–9 i förberedelse och vanlig klass
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Arbetet syftar till att belysa de svårigheter som nyanlända elever möter inom engelskundervisningen. Genom att undersöka hur engelsklärare i grundskolan årskurs 6 till 9 hanterar de utmaningar som uppstår i undervisningen av nyanlända elever, i förberedelseklasser respektive direkt integration. LÄS MER