Sökning: "Nina Larsson"
Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden Nina Larsson.
21. Kinesiska affärsetableringar i Sverige : Kartläggning över områden som förbättrar chanserna att lyckas
Kandidat-uppsats, Personal och arbetslivSammanfattning : Aim and starting point: The aim of the Bachelor thesis is to examine and define the paramount knowledge Chinese businessmen need in order to succeed with their establishment in Sweden. The authors also seek to answer what incentives attract Chinese businessmen to come to Sweden, as well as how Chinese establishments in Sweden can be predicted to appear in the future. LÄS MER
22. Vad vill du bli, flicka eller pojke? En genusstudie på en förskola
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Vi har genomfört en studie på en specifik förskoleavdelning där vi undersökte hurpedagogerna på avdelningen interagerar med flickor respektive pojkar. Vårt syfte medstudien var att se om pedagogernas arbete bygger på särskilda genusnormer ochgenusvärderingar, och hur dessa i så fall kommer till uttryck. LÄS MER
23. Ett på allvar integrerat svenskämne? : En studie av uppgiftskulturen i läromedlet Känslan för ord.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Estetisk-filosofiska fakultetenSammanfattning : The aim of this paper is to analyze and problematize the content in the teaching media Känslan för ord through an integrative perspective. This is done by using two sets of questions based on two of the didactic questions what and how. LÄS MER
24. The generic drug market in the Netherlands : A MARKET ANALYSIS
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
25. Nina på nätet : En netnografisk studie av politisk kommunikation i de sociala medierna
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : The Swedish election year of 2010 has just begun and the political actors are mobilizing their communication efforts to win the votes of the public. The political campaigns of 2010 have the potential to be the first where a new channel for political communication has the potential to make a difference – the social media. LÄS MER