Sökning: "Olivia Skoglund"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Olivia Skoglund.

  1. 1. Den onlinebaserade dagligvaruhandeln En kvalitativ studie om generationers attityder

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olivia Hansson; Kevin Skoglund; [2022-02-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Vilka myter finns det om hållbara investeringar? En analys av hållbara investeringsalternativ utifrån ett myth marketing- perspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felicia Dolk; Olivia Skoglund; [2021-02-12]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Pediatrisk fysioterapi är ett komplext arbetsområde : Fysioterapeuters upplevelser

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Martina Skoglund; Olivia Modin; [2018]
    Nyckelord :Behavior medicine; Infant; Motor deviation; Treatment; Behandling; Beteendemedicin; Motoriska avvikelser; Spädbarn;

    Sammanfattning : Bakgrund: En del av arbetet som fysioterapeut inom pediatrik består av att genomföra behandling av spädbarn som lider av motoriska avvikelser. Arbetet syftar till att förebygga, upprätthålla och utveckla barnet utifrån bedömda förutsättningar. LÄS MER

  4. 4. Influencer Marketing : Balans mellan inflytande och förtroende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Olivia Skoglund; Ida Sandell Stålsjö; [2017]
    Nyckelord :influencer marketing; trust; marketing; social media; consumer attitudes; brands; influencer marketing; förtroende; marknadsföring; sociala medier; konsumentattityder; varumärken;

    Sammanfattning : Social media has grown to an integral part of our everyday lives and companies are focusing heavily on finding new, efficient ways to reach their target market. One strategy that has received much attention is influencer marketing – where focus has shifted from an entire audience of potential customers to influential people that have a strong impact on their followers. LÄS MER

  5. 5. Att vara är att synas – en kvalitativ innehållsstudie om produkt- och varumärkesexponering i Skavlan

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Louise Bennshagen; Olivia Lindh; Anton Skoglund; [2015-02-10]
    Nyckelord :den frihetliga massmedieideologin; Pierre Bourdieu; television; den sociala ansvarsideologin; ethnographic content analysis; framing; stealth marketing; storytelling; commercial speech; Skavlan; produktexponering; varumärkesexponering;

    Sammanfattning : Titel: Att vara är att synas – en kvalitativ innehållsstudie om produkt- och varumärkesexponering i Skavlan Författare: Louise Bennshagen, Olivia Lindh och Anton Skoglund Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Termin: Höstterminen 2014 Handledare: Britt Börjesson Sidantal: 65 sidor inklusive bilagor Antal ord: 18539 Syfte: Att undersöka om det förekommer produkt- och/eller varumärkesexponering i Skavlan avsnitt 1-9 säsong 12, och i så fall på vilket/vilka sätt. Metod: Kvalitativ innehållsanalys – Ethnographic Content Analysis Material: AvsSVT, commercial speech, storytellingnitt 1-9 av Skavlan säsong 12 Huvudresultat: Resultatet visar att det förekommer produkt- och varumärkesexponering i Skavlan avsnitt 1-9 säsong 12. LÄS MER