Avancerad sökning
Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Att komma nära på avstånd. En kvalitativ intervjustudie om skolkuratorers upplevelser av relationsskapande under covid-19
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The aim of this study was to examine school counselors’ experiences of relationship building with students in online counseling during the covid-19 pandemic. The method chosen for this study was qualitative interviews with six school counselors from different municipalities. LÄS MER
2. Digitalisering över en natt: En Studie om skolkuratorers upplevelser under coronapandemin
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The digitalization of social work in Sweden has skyrocketed in the 21st century. New challenges are rising for social workers as well as social service users. The aim of this study was to explore school counselors' experiences conducting their counseling sessions online. LÄS MER
3. ”Maybe it’s a cultural thing” : En jämförelse mellan två universitets vägledningsverksamheter i Sverige och USA
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att identifiera betydande skillnader mellan vägledningsverksamheterna på University of Wisconsin-Whitewater och Umeå universitet. Ytterligare ett huvudsyfte är att ge förslag på hur studie- och yrkesvägledarna kan utveckla sina vägledningsverksamheter med utgångspunkt i de skillnader vi identifierat. LÄS MER
4. Gränssnittsdesign för videocentrerad online-rådgivning : Utformad efter frågeställarens och rådgivarens olika användarroller
Kandidat-uppsats, Institutionen för medieteknik (ME)Sammanfattning : Följande arbete är en designstudie som har, utifrån information som tagits fram från litteratur, tidigare undersökningar, intervjuer och personas, utvecklat ett designförslag för en online rådgivningstjänst, som är anpassad efter de olika användarrollerna, frågeställare och rådgivare, utefter den kunskap som användarna har kring ämnet men också av att använda webbtjänsten. Syftet med studien var att ta reda på hur gränssnitten kan utformas för att uppfylla de mål som respektive användarroll har med att använda tjänsten. LÄS MER