Sökning: "Organizational Effectiveness"

Visar resultat 11 - 15 av 236 uppsatser innehållade orden Organizational Effectiveness.

  1. 11. Challenges of translating after-action reviews to extreme action teams : A qualitative study of firefighters in Sweden

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Paula Schmüser; Alexandra Viale; [2023]
    Nyckelord :After-action review; extreme action teams; translation challenges; implementation issues; management and organization studies;

    Sammanfattning : This thesis aims to explore the challenges of translation of after-action reviews (AARs) from theory and best practices into real-life. Furthermore, the purpose was to explore if existing theories can be translated to another context and how. This is examined on the case of extreme action teams, more concretely firefighters in Sweden. LÄS MER

  2. 12. “Vi kan inte säga med säkerhet hur många vi möter och inte möter” : En kvalitativ intervjustudie om kuratorer på familjecentralers arbete med att identifiera och hantera våld i nära relationer.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Moa Boström; Amanda Löfstrand; [2023]
    Nyckelord :Domestic violence; handling violence; alliance; asking questions about violence; report of concern.; Våld i nära relationer; bemötande; allians; att ställa frågor om våld; orosanmälan.;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur kuratorer på familjecentraler arbetar med att identifiera och hantera våld i nära relationer hos mödrar de möter och deras barn. För att uppnå syftet användes en kvalitativ metod. Sex enskilda intervjuer med kuratorer på familjecentraler från fem olika kommuner i Mellansverige genomfördes. LÄS MER

  3. 13. Enhancing Performance Management System for improved employee satisfaction

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Praveen Surendranath; Roopak Ayikkara Kizhakkayil; [2023]
    Nyckelord :PMS; employee; performance; evaluation; satisfaction; Business and Economics;

    Sammanfattning : An effective performance management system plays a crucial role in fostering employee engagement and productivity, which are essential for an organization's success. Employee satisfaction is one of the most important factors. However, the critical aspect of employee satisfaction has been largely overlooked in the existing literature. LÄS MER

  4. 14. Strategic implementation of circular business models in developing countries

    Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Azusa Lindwall; [2023]
    Nyckelord :circular economy; multinational corporations; municipal solid waste management; recycling; developing countries; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis aims to address the challenges of implementing circular economy (CE) practices in emerging/developing economies by harnessing the resources of multinational corporations (MNCs) to improve waste management situations in these areas of the world. A case study is conducted on a Swedish beverage carton producer operating in Thailand to examine the key challenges and strategies employed by the company to promote the recycling of used beverage cartons (UBCs) in the country. LÄS MER

  5. 15. Viktiga kompetenser och förmågor inom Big Data analytics och dess effektivitet på marknadsföring : En kvalitativ studie om Big Data analytics inom köksbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jonatan Hagberg; Philip Russell; Emil Larsson; [2023]
    Nyckelord :Big Data analytics; more effective marketing; competencies; Big Data analytics capabilities; dynamic capabilities; market capabilities; material resources; intangible resources; human skills; Big Data analytics; effektivare marknadsföring; kompetenser; Big Data analytics förmågor; dynamiska förmågor; marknadsrelaterade förmågor; materiella resurser; immateriella resurser; mänskliga förmågor;

    Sammanfattning : Big Data analytics är en fascinerande process som lyfter fram möjligheten att utvinna djupgående insikter och dra slutsatser från omfattande datamängder, och dess tillämpningsområden sträcker sig över flera branscher och områden inklusive köksbranschen och marknadsföring som denna studie fokuserar på. Utmaningen att dra nytta av Big Data analytics för att förstå konsumentbeteenden och preferenser kan dock vara betydande, men när företag tillhandahåller de rätta resurserna, kan de på ett effektivt sätt optimera sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER