Sökning: "Parity Law"
Visar resultat 6 - 10 av 22 uppsatser innehållade orden Parity Law.
6. Onlineplattformar och prisparitetsvillkor - Konkurrensbegränsande avtal genom syfte eller resultat?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Onlineplattformar är en väl integrerad del av den digitala handeln, några exempel är Amazon Marketplace, Booking.com och Expedia. I onlineplattformarnas avtal med leverantörer återfinns ofta en prisparitetsklausul. LÄS MER
7. Splittrat medborgarskap och principer om tilldelning av medborgarskap
Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : This is paper is an argument analysis of citizenship and its allocation using an interpretation of Linda Bosniaks theory of Divided Citizenship. The starting point of this paper is the absence of a thorough or exhaustive legal definition of citizenship and legal binding and enforceable citizenship allocation laws within international migration law. LÄS MER
8. Corporate knowledge production, gender, and development - the case of McKinsey & Co.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : For over a decade McKinsey & Co. has engaged in the public debate on gender and economy. LÄS MER
9. In between letter and practice
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Male dominance remains commonplace in institutional settings, including the political arena. In order to challenge the status quo, gender quotas have been applied in various parts of the world to increase the descriptive – or numerical - representation of women in decision-making bodies. LÄS MER
10. Online-resebyråers användning av prisparitetsklausuler - konkurrensbegränsning eller undantag för genuin agent?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Tack vare internet är det idag möjligt för en slutkund att jämföra priser och produkter online på olika hemsidor, innan slutkunden väljer att genomföra köpet. Det stora utbudet av varor och tjänster på internet har ökat konkurrensen på marknaden. LÄS MER