Sökning: "Participant Characteristics"

Visar resultat 1 - 5 av 84 uppsatser innehållade orden Participant Characteristics.

  1. 1. Delaktighet i fritidsaktiviteter för barn med cerebral pares

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper; Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektiv

    Författare :Amanda Andersson; Stina Lago; [2024]
    Nyckelord :Delaktighet i aktivitet; fritidsaktivitet; barn med cerebral pares; föräldraperspektiv; aktivitetsvetenskap; arbetsterapi.; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Delaktighet i organiserad fritidsaktivitet är en viktig aspekt av barns fritid då det bidrar till glädje, kompetens, identitet och god folkhälsa. Dock har barn med cerebral pares (CP) mindre möjlighet att vara delaktiga i organiserade fritidsaktiviteter än barn utan funktionsnedsättning. LÄS MER

  2. 2. Transnational Democracy in Europe : A Case Study on the pan-European Party Volt Europa

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Statsvetenskap

    Författare :Malte Much; [2023]
    Nyckelord :Cosmopolitanism; Discourse Theory; European Integration; European Public Sphere; Habermas; Volt Europa;

    Sammanfattning : In a setting of rising global challenges, transnational issues, and a deadlocked debate on European integration in the aftermath of the British Brexit referendum, this thesis presents the pan-European political movement and party as a novel approach of a cosmopolitan European generation taking their fate in their own hands. Consequently, the study investigates the characteristics of the ideological foundations of the emergence, vision, and strategy of the pan-European political movement Volt Europa. LÄS MER

  3. 3. Den externa marknadsförarens perspektiv på strategiskt varumärkesbyggande : En fallstudie om värdeskapande i en B2B kontext

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Friberg; Emma Kjellgren; [2023]
    Nyckelord :B2B; Marketers; Marketing agency; Branding; Value co-destruction; Value co-creation.; B2B; Marknadsförare; Marknadsföringsbyrå; Varumärkesbyggande; Värdesamförstörelse; Värdesamskapande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den ökade globaliseringen har ökat konkurrensen på B2B marknaden markant. Detta har bidragit till att det blir allt mer aktuellt att se till interaktionen som sker mellan olika företag och till det värde som uppstår i samspelet mellan olika aktörer för att kunna differentiera sitt värdeerbjudande från konkurrenterna. LÄS MER

  4. 4. Can Interventions Based On Self-Determination Theory Optimize Participation In Physical Activities In Children And Young Adults With Disabilities? : A Systematic Literature Review

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Snehalatha Billa; Zsófia Horváth; [2023]
    Nyckelord :Self-determination Theory; Physical Activity; Autonomy; Competence; Relatedness; Children; Young adults; Disability; Intrinsic Motivation; Basic psychological needs.;

    Sammanfattning : Background: Participation in physical activities (PA) is vital for the well-being of children and young adults with disabilities, yet barriers hinder their engagement. With the United Nations reporting 150 million children with disabilities, understanding the self-determination theory (SDT) role in promoting PA participation is essential for improving their health and well-being. LÄS MER

  5. 5. The impact of in-vehicle screen notifications on the driver : The relationship between various personality traits and cognitive load levels in in-vehicle screen notifications

    Magister-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Oleg Nasov; Tirumala Krishna Mohan Gudimalla; [2023]
    Nyckelord :Notifications; Personality traits; Infotainment screen; In-vehicle screen; FFM; Cognitive load; Distraction; User Characteristics;

    Sammanfattning : These days, everything revolves around technology, and we have instantaneous access to all information. To stay up to date on current events, we get notifications on our smart devices when relevant articles or messages become available. LÄS MER