Sökning: "Personnel Loyalty"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden Personnel Loyalty.

  1. 1. The Impact of Store Image Attributes on Store Satisfaction and Store Loyalty : of Hard Discounter Grocery Retailers

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Bahdi Joelle; [2023]
    Nyckelord :Store Attributes; Store Image; Store Satisfaction; Store Loyalty; Hard Discounter;

    Sammanfattning : Maintaining and increasing customer loyalty has become a crucial strategic objective for businesses due to cross-shopping and intensified competition across many industries. In the realm of grocery retailing, the necessity for retailers to invest resources towards fostering customer loyalty has reached unprecedented levels, primarily due to the proliferation of shopping formats accessible to customers. LÄS MER

  2. 2. Negotiating Unwanted Outsider Status- A study of Gang Subculture among Rohingya Refugees in Bangladesh

    Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologi; Lunds universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Sourav Das; [2023]
    Nyckelord :Rohingya; Rohingya Refugees; Gangs; Refugee Gang; Deviant Subculture; Gang Subculture; Moral Panic; Folk devils; Law and Political Science; Cultural Sciences; Social Sciences;

    Sammanfattning : The emergence of the refugee gang subculture has changed its focus from being a regional to a worldwide problem, drawing on the findings of previous studies. Many past studies suggest that the massive influx of Rohingya refugees from Myanmar has not only amplified existing socioeconomic challenges but has also fueled concerns within the host population in Bangladesh regarding organized gang violence. LÄS MER

  3. 3. Influencer marketing i praktiken : En tvärsnittsstudie kring hur små företag framgångsrikt kan bedriva influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Olle Carlsson; Felicia Andersson; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Marketing implementation; Influencers; Social Media; Small enterprises; SME:s; Influencer marketing; Marknadsförings implementation; Influencers; Social Media; Små företag; SME:s;

    Sammanfattning : Marknadsföring med influencers, så kallad influencer marketing, är inte enkelt och kan leda till negativa effekter om det utförs på fel sätt. Vidare begränsas små företag i större utsträckning än stora företag av resurserna budget, tid och personal och måste därmed vara selektiva och noga i sin utformning av strategi. LÄS MER

  4. 4. Service Recovery i Obemannade Butiker : Företags hantering av service recovery strategier i obemannade butiker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Rebecca Grund; Ella Söderberg; [2022]
    Nyckelord :Service recovery; unmanned stores; self-service technology; service failure; customer loyalty; Service recovery; obemannade butiker; självserviceteknologi; servicemisslyckande; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Det nya affärskonceptet obemannade butiker medför både möjligheter i form av tids och kostnadsbesparingar för kund och företag, men även svårigheter i form av bristfällig kunskap samt oprövad teknik. Traditionellt sett använder sig företag av service recovery strategier för att åtgärda ett servicemisslyckande. LÄS MER

  5. 5. Är gräset grönare på andra sidan? : Sensemakingperspektiv på yrkesofficersavgångar.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Fredric Hultgren; Henrik Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Sensemakeing; Sensegiving; stakeholders; Grounded Theory; hermeneutics; inductive; qualitative; the Armed Forces; military; dismissals; work; retain staff; attractive workplace.; Sensemakeing; mening; meningsperspektiv; Sensegiving; meningsgivande; meningsägare; stakeholders; grundmeningar; Grounded Theori; hermeneutik; induktiv; kvalitativ; Försvarsmakten; militär; uppsägningar; arbete; behålla personal; attraktiv arbetsplats.;

    Sammanfattning : Abstract The Armed Forces are in an expansive period where the need for competent personnel is greater than ever. Partly due to the need to train soldiers and new officers being greater than in a long time and the need to maintain readiness in accordance with the interpretation of the world situation. LÄS MER