Sökning: "Private brands"
Visar resultat 36 - 40 av 93 uppsatser innehållade orden Private brands.
36. Egna märkesvaror och beslut kring vertikal integration
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Datum för seminarie: Kurs: Författare: Handledare: Nyckelord: Forskningsfråga: Metod: Teoretisk referensram: Empiri: Resultat: Abstrakt “Egna märkesvaror och beslut kring vertikal integration” - En fallstudie av beslutsprocessen inom ICA. 2015- 01-16 FEKH19, Kandidatarbete, 15 högskolepoäng Alexander Alm, Petra Görman, Maximilian Moëll Niklas Hallberg Egna märkesvaror (EMV), leverantörsmärkta varor LMV, vertikal integration, transaktionskostnadsteorin (TCE), resursbaserad teori (RBV). LÄS MER
37. Brott utom tjänsten – Arbetsgivarens rätt till att ensidigt avsluta anställningen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Många arbetstagare är idag personliga varumärken som påverkar deras arbetsgivares goodwill i positivt eller negativ riktning. På samma vis stärker företagets goodwill arbetstagarens varumärke. Ett företags anseende utåt kan därför skadas av sina arbetstagares brottsliga gärningar. LÄS MER
38. Consumers’ Perception and Loyalty to Private Labels : A Comparison of the German and Greek Market
Magister-uppsats,Sammanfattning : In a time during which the consumer has the choice of many similar products (Burnett, 2007), retailers seek business growth and competiveness, for example through the introduction of their own private label (Pepe, 2008). Thus the interest and relevance of private labels has increased in recent years (Nielsen, 2014; Gázquez-Abad et al., 2014). LÄS MER
39. Market-Oriented Innovation in the Swedish Packaged Food Industry - Going Beyond Line Extensions
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The competitive environment in the Swedish packaged food industry, in combination with changes in consumer lifestyles and consumers' changing demands, are placing new emphasis on packaged food innovation strategies. The purpose of this thesis is to investigate novel innovation approaches of two large Swedish brands in packaged food, in light of the ongoing market changes that are re-shaping the innovation landscape in the packaged food industry. LÄS MER
40. How do private labels affect innovation in the food industry?
Master-uppsats, SLU/Dept. of Food ScienceSammanfattning : There is a growing interest in private label products in the food industry and it has become an important strategy for food retailers to own and manage their own private label brands. Private labels have become a more popular topic to investigate, although so far, not much attention has been given towards the potential impacts private labels have on innovation. LÄS MER