Sökning: "Private brands"

Visar resultat 36 - 40 av 93 uppsatser innehållade orden Private brands.

  1. 36. Egna märkesvaror och beslut kring vertikal integration

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Moell; Petra Charlotte Rebecka Görman; Alexander Martin Alm; [2015]
    Nyckelord :Private Labels; Brands; Vertical integration; Transaction cost theory; Resource-based view; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Datum för seminarie: Kurs: Författare: Handledare: Nyckelord: Forskningsfråga: Metod: Teoretisk referensram: Empiri: Resultat: Abstrakt “Egna märkesvaror och beslut kring vertikal integration” - En fallstudie av beslutsprocessen inom ICA. 2015- 01-16 FEKH19, Kandidatarbete, 15 högskolepoäng Alexander Alm, Petra Görman, Maximilian Moëll Niklas Hallberg Egna märkesvaror (EMV), leverantörsmärkta varor LMV, vertikal integration, transaktionskostnadsteorin (TCE), resursbaserad teori (RBV). LÄS MER

  2. 37. Brott utom tjänsten – Arbetsgivarens rätt till att ensidigt avsluta anställningen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Jonas Eidevall; [2015]
    Nyckelord :arbetsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Många arbetstagare är idag personliga varumärken som påverkar deras arbetsgivares goodwill i positivt eller negativ riktning. På samma vis stärker företagets goodwill arbetstagarens varumärke. Ett företags anseende utåt kan därför skadas av sina arbetstagares brottsliga gärningar. LÄS MER

  3. 38. Consumers’ Perception and Loyalty to Private Labels : A Comparison of the German and Greek Market

    Magister-uppsats,

    Författare :Vasileia Gravou; Nicole Neffe; [2015]
    Nyckelord :Perception; Loyalty; Private Labels; Perceived Risk; Perceived Price; Germany; Greece;

    Sammanfattning : In a time during which the consumer has the choice of many similar products (Burnett, 2007), retailers seek business growth and competiveness, for example through the introduction of their own private label (Pepe, 2008). Thus the interest and relevance of private labels has increased in recent years (Nielsen, 2014; Gázquez-Abad et al., 2014). LÄS MER

  4. 39. Market-Oriented Innovation in the Swedish Packaged Food Industry - Going Beyond Line Extensions

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Martyna Studniarska; [2015]
    Nyckelord :Innovation processes; Food industry; Consumer involvement; Market orientation; Private label;

    Sammanfattning : The competitive environment in the Swedish packaged food industry, in combination with changes in consumer lifestyles and consumers' changing demands, are placing new emphasis on packaged food innovation strategies. The purpose of this thesis is to investigate novel innovation approaches of two large Swedish brands in packaged food, in light of the ongoing market changes that are re-shaping the innovation landscape in the packaged food industry. LÄS MER

  5. 40. How do private labels affect innovation in the food industry?

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Food Science

    Författare :Sofia Glimvall; [2015]
    Nyckelord :private labels; national brands; competition; consumers; innovation; innovation effect;

    Sammanfattning : There is a growing interest in private label products in the food industry and it has become an important strategy for food retailers to own and manage their own private label brands. Private labels have become a more popular topic to investigate, although so far, not much attention has been given towards the potential impacts private labels have on innovation. LÄS MER