Sökning: "Program perceptions"

Visar resultat 1 - 5 av 193 uppsatser innehållade orden Program perceptions.

  1. 1. Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Busara Surapee; William von Sicard; [2024]
    Nyckelord :Ethical scandals; Consumer behavior; Brand image; Purchase intention; Severity of the scandal; Etiska skandaler; Konsumentbeteende; Varumärkesbild; Köpavsikt; Allvarlighetsgrad på skandalen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Busara Surapee och William von Sicard Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med denna studie är att belysa etiska skandalers påverkan på konsumenternas köpavsikt och varumärkesuppfattningar. LÄS MER

  2. 2. Idrottsundervisning på språkintroduktionsprogrammet : En kvalitativ studie om idrottslärares upplevelser av att undervisa nyanlända elever

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Jonathan Mattsson; Astrid Herminge; [2024]
    Nyckelord :language introduction; physical education; physical education teacher; heterogeneity; newly arrived; context; approach; co-existence; co-operation; språkintroduktion; idrottsundervisning; idrottslärare; heterogenitet; nyanlända; sammanhang; förhållningssätt; sam-varo; sam-verkan;

    Sammanfattning : The present study deals with teachers' experiences and perceptions of physical education for newly arrived students at the language introduction programme. The study's questions deal with what the teachers see as central to the teaching of physical education and health at language introduction, as well as what challenges and opportunities they highlight in relation to the teaching. LÄS MER

  3. 3. Musiken, skapandet och den artificiella intelligensen : Musikers föreställningar och uppfattningar om AI-genererad musik

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Eli Contassot; [2024]
    Nyckelord :artificial intelligence; music creation; attitudes; narrative;

    Sammanfattning : The aim of this study was to contribute to an increased understanding of how the rapid development in AI technology affects the attitude of musicians and music practitioners towards AI aids in the musical field. The study was designed as a multiple case study in which, firstly, seven musicians were interviewed about the study's areas of interest, secondly, a high school class on a music program was asked through a survey. LÄS MER

  4. 4. ”DET ÄR JU JÄTTETUFFT” : En kvalitativ studie om före detta fängelsedömdas upplevelser av återanpassning och stämpling

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap

    Författare :Amanda Alivodic Haglund; Anu Isohella; Jenny Åsberg; [2024]
    Nyckelord :reintegration; labeling theory; prison inmates; prison sentence; double labeling; återanpassning; stämplingsteori; fängelsedom; dubbel stämpling; podcastintervjuer;

    Sammanfattning : Denna studie utforskar återanpassningsprocessen och upplevelsen av stämpling bland före detta fängelsedömda individer i Sverige, med fokus på hur dessa erfarenheter påverkar deras återinträde i samhället. Genom kvalitativ analys av intervjuer från podcasten ”Utanför Murarna”, som innehåller intervjuer med före detta fängelsedömda, visar studien hur stämplingsteorin tar sig uttryck i deras vardagsliv. LÄS MER

  5. 5. Energikrisen, intet nytt Könsföreställningar och könsroller så som de kommer till uttryck i svenska energisparkampanjen under 1970-talet

    Master-uppsats,

    Författare :Ida Ahlstrand; [2023-11-20]
    Nyckelord :energy-saving; gender roles; image studies; oil crisis; 1970s;

    Sammanfattning : The primary aim of this essay has been twofold. First, to study how gender and gender roles are portrayed in the Swedish energy advertising campaign at the time of the oil crisis, and second, to analyze whether the public’s energy saving, as it can be mapped based on survey responses, shows differences depending on gender. LÄS MER