Sökning: "Reading comprehension"
Visar resultat 31 - 35 av 856 uppsatser innehållade orden Reading comprehension.
31. "Man får ju en bekräftelse..." : En kvalitativ studie om lärares uppfattning om nationella prov i årskurs 3, dess syfte och påverkan på läsförståelseundervisning.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : .... LÄS MER
32. A Study in Describing Complex Words Using Wikipedia's Categorisation System : Adding Descriptive Terms to Increase the Comprehension of Swedish Texts
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : This thesis offers new input in the field of generating epithets to aid the comprehension of Swedish texts. For whatever reason, a reader might find certain words in a text difficult to understand. LÄS MER
33. Reading All American Boys (2015) in the Swedish Upper Secondary School English 6 Classroom
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Young adult literature is enjoyed by both adolescents and adults. This genre of literature is often contemporary and tends to deal with real life issues, for example cultural and social aspects of young people’s lives. LÄS MER
34. Voice or Choice? : A study about students’ attitudes towards reading aloud in English classrooms in upper-secondary school
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : This study aims to explore and investigate students’ attitudes towards reading aloud in English in an upper secondary school in Sweden and whether the students’ previous experiences in reading aloud in L2 (English as a second language), as well as their language backgrounds have an impact on their attitudes towards reading aloud in L2. Additionally, the study will investigate which factors that might affect students’ attitudes towards reading aloud in L2. LÄS MER
35. Att läsa högt i svenskundervisningen: En översikt av arbetssätt och deras inverkan på elevers utveckling : En systematisk litteraturstudie om högläsning på högstadiet och gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : The purpose of this literature review is to delve into the pedagogical use of reading aloud and assess its impact on student learning. To fulfil this purpose, a systematic search process was conducted, carefully selecting specific search terms to identify pertinent articles to address and respond to the questions posed in the paper. LÄS MER