Sökning: "Rebecka Johansson"
Visar resultat 6 - 10 av 77 uppsatser innehållade orden Rebecka Johansson.
6. Att söka i tystnaden : en informationsvetenskaplig studie om universitetsstudenters erhållande av information om hiv
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : The aim of this study is to discuss the hiv-related information behavior of University students. Since the AIDS epidemic of the 1980's there has been a shift in the general discourse surrounding HIV, where panic has changed to silence. LÄS MER
7. I vilken utsträckning får barn uppleva rörelseglädje inomhus : En enkätstudie om förskollärarens främjande av barns rörelse inomhus
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med den här studien är att se i vilken omfattning förskollärare främjar barns rörelse inomhus. Metoden är en kvantitativ enkätstudie med 30 förskollärare som deltagare. Resultatet visar att nästan alla förskollärare erbjuder rörelseaktiviteter och att rörelseaktiviteter erbjuds oftast 1–2 gånger i veckan. LÄS MER
8. Samlingens vara eller icke vara? : En kvalitativ intervjustudie om samlingens betydelse och funktion på fritidshemmet.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping UniversitySammanfattning : “Nu är det samling...” - En återkommande fras inom olika sammanhang. LÄS MER
9. Utdelning under en pandemi - har statliga stöd haft någon påverkan?
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Under covid-19 pandemin introducerades statliga bidrag som ekonomisk resurs för företag. Företagen som mottagit bidrag beslutade även att ge utdelning för år 2020. Beslutet om utdelning för 2020 orsakade en debatt om användning och distribuering av bidragen. LÄS MER
10. Digital kompetens genom fyrkantiga ögon : En intervjustudie som undersöker lärare i fritidshems perspektiv på digital kompetens
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Studien utgår från en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer där sju lärare i fritidshem på en skola fick berätta om sin upplevelse och tolkning av digital kompetens. Syftet med studien var att undersöka fritidshemslärarnas perspektiv på begreppet digital kompetens samt deras resonemang kring arbetet med ett digitaliserat fritidshem och de möjligheter och utmaningar som tillkommer med det arbetet. LÄS MER