Sökning: "Relationer och medier"

Visar resultat 1 - 5 av 460 uppsatser innehållade orden Relationer och medier.

  1. 1. Jakten på Resonans - En Covid-19-relaterad studie om musikalisk kommunikation i digitala medier.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik

    Författare :Jens Helander; [2024-01-19]
    Nyckelord :Johann Kuhnau; Bibliska historier; Hartmut Rosa; resonans; Roman Jacobson; kommunikation; retorik; barockorgel; orgel; kyrkomusik; digitala medier; Den visuella musiken; Covid-19;

    Sammanfattning : Covid-19-pandemins skarpa restriktioner för sammankomster hänvisade under långa perioder all levande kyrkomusik till nya digitala format. En förändrad kontaktyta för musikalisk kommunikation gör något med både utövaren och med materialet som ska förmedlas. LÄS MER

  2. 2. ”I heard that’s the thing here…” : En doxisk topikanalys av samtalet mellan sydkoreanska Lee Young Ji och danska Christopher på YouTube-showen My Alcohol Diary.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för litteraturvetenskap och retorik

    Författare :Tova Söderlund; [2024]
    Nyckelord :My Alcohol Diary; Nothing Much Prepared; South Korea; South korean popular culture; rhetorical way-making; 이영지; 한류; 차린건 쥐뿔도 없지만; retorik; doxa; topiker; etos; persona; representation; självrepresentation; YouTube; sociala medier plattformar; hallyu; sydkoreansk populärkultur; Sydkorea; Danmark; Lee Young Ji; Christopher; My Alcohol Diary; maktdynamiker;

    Sammanfattning : Sydkoreansk populärkultur konsumeras i dag i hela världen. Globaliseringen har lett till att internationella fans av sydkoreansk populärkultur blir fler och att internationella stjärnor får fler möjligheter att visa upp sig i Sydkorea. LÄS MER

  3. 3. Parasociala relationer och k-pop : En innehållsanalys av parasociala relationer i kommentarerna på kvinnliga respektive manliga k-popgruppers YouTube vloggar ur ett feministiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Emil Høgsnes; Alexandra Popova; [2024]
    Nyckelord :Parasocial relationship; k-pop; sociala medier; kommentarsfält; könsskillnader;

    Sammanfattning : This essay examines the presence of parasocial relationships in the comments of one k-pop girl group’s and one k-pop boy group’s vlog series on YouTube with the intent to compare and examine if the way parasocial relationships are expressed differentiates if the artist in question is a man or a woman. By the study of the two comment sections this essay intends to contribute with insights about the phenomenon of parasocial relationships from a feminist perspective. LÄS MER

  4. 4. Förtroendeskapande online : följares syn på influencers och politisk aktivism

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Olivia Avendano; Hanna Kjellgren; [2024]
    Nyckelord :Digital aktivism; influencer; autenticitet; publikstudier; förtroende; sociala medier; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen “Förtroendeskapande online: Följares syn på influencers och politisk aktivism” är författad av Hanna Kjellgren och Olivia Avendaño på fortsättningskursen i Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds universitet. I uppsatsen genomförs en publikstudie utifrån ett autenticitetsperspektiv om hur sociala medieanvändare uppfattar influencers politiska aktivism i sociala medier mot bakgrund av deras växande roll som opinionsbildare de senaste åren. LÄS MER

  5. 5. Effekten Av Inlärningsmotivation På Modersmålselever

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Iman Diaa Bahauldin; Fatima Alshaded; [2024]
    Nyckelord :motivation; lärande; modersmål;

    Sammanfattning : Vår studie handlar om vikten av lärandemotivation och dess roll och inverkan på elever. Arbetet började med att litteratur, böcker, avhandlingar och artiklar, valdes ut i den mån de uppfattades som lämpliga för studien. LÄS MER